وام ۳۰ هزار میلیارد تومانی بانک های بورسی و دولتی به دستگاه ها + فهرست

بانک‌های بورسی و دولتی طی سه ماه اول سال حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان وام به دستگاه‌های اجرایی وام دادند و سهم یک شرکت دولتی ۱۰ هزار میلیارد تومان بود!

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از بورس پرس، بانک مرکزی برای نخستین بار آمار مربوط به وام پرداختی بانک های بورسی و دولتی به دستگاه‌های اجرایی را طی سه ماه اول سال جاری منتشر و اعلام کرد 73 دستگاه در 323 فقره به ارزش بیش از 29.7 هزار میلیارد تومان از بانک ها وام گرفتند.

بر اساس این گزارش، شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران که بازوی دولت در انجام وظایف تهیه و تامین، خرید، ذخیره‌سازی و توزیع کالاهای اساسی  به شمار می‌رود با دریافت 10 هزار میلیارد تومان وام طی دو فقره، بیشترین تسهیلات را در میان دستگاه‌های اجرایی دریافت کرد.

سازمان تامین اجتماعی با 8.7 هزار میلیارد تومان وام در 33 فقره، شهرداری شیراز با 1.4 هزار میلیارد تومان در 14 فقره و شرکت خدمات حمایتی کشاورزی با 1.3 هزار میلیارد تومان طی 6 فقره در رده‌های بعدی قرار دارند.

 صندوق بازنشستگی هم طی تنها یک فقره  هزار میلیارد تومان وام از بانک ها دریافت کرد. 18 شهرداری هم در شهرهای بزرگ مثل اصفهان، مشهد، اهواز و شیراز بیش از سه هزار میلیارد تومان تسهیلات دریافت کردند.

بنیاد مسکن انقلاب و حوزه‌های استانی آن حدود 1.9 هزار میلیارد تومان، آستان قدس رضوی 776 میلیارد تومان وام در 18 فقره گرفته است.

در میان دانشگاه ها هم دانشگاه‌های صنعتی اصفهان، شاهرود و مالک اشتر، دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران، کرمانشاه، مشهد، شهرکرد و کهکیلویه و بویراحمد، مراغه و یاسوج بیش از 487 میلیارد تومان وام دریافت کردند.

سهم شرکت‌های توزیع نیروی برق و شرکت‌های آب و فاضلاب استان‌ها نیز 234 و 120 میلیارد تومان بود.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

91  ⁄  13  =