شرکت فین ‌تک سعودی مجوز ارائه راهکارهای تامین مالی جمعی را دریافت می ‌کند

بانک مرکزی عربستان مجوزی به Themar که یک شبکه تامین مالی خرید همتا به همتا مطابق با شریعت است، اعطا کرده تا راهکارهای تامین مالی جمعی مبتنی بر بدهی را در این کشور ارائه دهد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، در بیانیه SAMA آمده است که Themar هفتمین شرکت فین ‌تکی در پادشاهی سعودی است که مجاز به ارائه محصولات و راهکارهای خود است. شرکت فین ‌تک به اتصال کسب‌ و کارهای کوچک و خرد به سرمایه ‌گذاران کمک می‌ کند.

این بخشی از تلاش های بانک مرکزی به منظور تقویت بخش مالی پادشاهی سعودی، افزایش کارایی تراکنش ها و ترویج شمول مالی نوآورانه است. در ژانویه، سما برای دو شرکت فین ‌تکی متخصص در تامین مالی جمعی مبتنی بر بدهی مجوز صادر کرد.

Forus از طریق یک اپ و به شکلی ایمن، روش جدیدی برای مدیریت امور مالی ارائه می دهد. از سوی دیگر، Tameed یک پلتفرم انحصاری در عربستان سعودی برای تامین مالی سفارش خرید است.

این بودجه از طریق تامین مالی همتا به همتا بر اساس سفارشات خرید و با حمایت دولت تامین می ‌شود و شرکت ‌های کوچک و متوسط بازار را که در پی تامین مالی هستند را به بازار مرتبط می ‌کند.

یکی از هفت شرکت مجاز که راهکارهای تامین مالی جمعی مبتنی بر بدهی را در پادشاهی به شرکت ‌های کوچک و متوسط ارائه می ‌دهد، شرکت فین ‌تکی Raqamyah مستقر در ریاض است که در ماه فوریه مجوز دریافت کرد.

این مجوزها سما را به هدف خود برای قرار دادن عربستان سعودی به عنوان یکی از کشورهای پیشرو در صنعت فین تک نزدیک می کند.

بر اساس آمار منتشر شده توسط سما در ژوئیه، شرکت های مالی عربستان سعودی شاهد افزایش 10.8 درصدی پرتفوی جمعی خود به 75.45 میلیارد ریال سعودی (20 میلیارد دلار) در سال 2022 بودند.

کل دارایی ‌های بخش با 6.5 درصد افزایش به 57.02 میلیارد ریال سعودی رسید، علاوه بر این، درآمد خالص 3/3 درصد رشد کرد و به 1.86 میلیارد ریال سعودی رسید.

محمد الجدان، وزیر دارایی عربستان سعودی که در ماه مارس در کنفرانس بخش مالی در ریاض صحبت می ‌کرد، گفت که بخش ‌های مالی و دیجیتالی پادشاهی در حال شکوفایی هستند زیرا این کشور به سمت استراتژی تنوع اقتصادی چشم ‌انداز 2030 خود پیش می ‌رود.

سما همچنین با ایجاد یک چارچوب نظارتی که ثبات و اعتماد را تقویت می کند، نقش مهمی در پیشبرد بخش های مالی و بیمه ایفا کرده است.

مترجم: مسعود اسکندری

منبع

https://www.arabnews.com/node/2348401/business-economy

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  +  6  =