دو شرکت برای تولید گوشی ایرانی، ۱۸۵ میلیارد تومان تسهیلات گرفتند

یک فعال رسانه ای از دریافت تسهیلات کلان دو شرکت برای تولید گوشی ایرانی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از اصلاحات نیوز اسنادی که به درخواست یکی از کاربران شبکه‌های اجتماعی از سامانه «انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات» منتشر شده است نشان می‌دهد دولت به بهانه تولید گوشی ایرانی به دو شرکت داخلی در مجموع ۱۸۵ میلیارد تومان وام پرداخت کرده است.

بر اساس این اسناد، شرکت‌های «صنایع صبح پارلار آسیا» و «فناوران ارتباطات و اطلاعات نیتا» به دستور وزارت ارتباطات به ترتیب ۱۵۰ میلیارد و ۳۵ میلیارد تومان وام دریافت کرده‌اند.

این وام‌ها با یک سال دوره تنفس، مهلت بازپرداخت سه ساله دارند و سود آن‌ها بین ۹ تا ۱۰ درصد است.

وام ۱۵۰ میلیارد تومانی شرکت صنایع صبح پارلار آسیا در سال ۱۴۰۱ به دستور محمدامین آقامیری، معاون وقت فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و رئیس فعلی مرکز ملی فضای مجازی پرداخت شده است.

او در نامه دستور خود در این رابطه با اشاره به سند معماری شبکه ملی اطلاعات، هدف از پرداخت این وام را «کسب حداقل ۲۰ درصد از سهم بازار گوشی تلفن همراه هوشمند با سیستم‌عامل داخلی توسط تولیدکنندگان داخلی» عنوان کرده است.

این شرکت که در شهر تبریز واقع شده است در وبسایتش خود را تولید کننده برد الکترونیک لوازم خانگی مانند یخچال، لباسشویی و کولر معرفی کرده است.

اردیبهشت‌ماه گذشته دستور مشابه دیگری توسط میثم عابدی، معاون فعلی وزیر ارتباطات برای پرداخت وامی ۳۵ میلیارد تومانی به شرکت فناوران ارتباطات و اطلاعات نیتا صادر شده است.

این شرکت هدف از تشکیل خود را «تولید ملی و حمایت از جوانی جمعیت» عنوان می‌کند.

بهار امسال محمد خوانساری، معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات از پرداخت حداقل ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های برگزیده برای ساخت گوشی هوشمند ایرانی خبر داده بود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

12  ⁄    =  2