پیمان فین تک پایدار برای ساختن «آینده ای انعطاف پذیر» امضا شد

هدف؛ ایجاد کسب و کارها از طریق تأمین مالی سبز

وزارت تغییرات اقلیمی و محیط زیست امارات متحده عربی (MOCCAE) با انجمن فین تک خاورمیانه و شمال آفریقا (MFTA) همکاری کرده است تا به طور رسمی یک تعهد فین تک پایدار را راه اندازی کند. پیمان فین تک پایدار نمایشی ملموس از قدرت تغییردهنده فناوری در دستیابی به توسعه پایدار است و هدف آن ایجاد کسب و کارهایی از طریق فعال سازی تأمین مالی سبز است که برای توسعه اقتصادی پایدار تلاش می کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، امضاکنندگان تعهد جدید فین ‌تکی پایدار امارات شامل شرکت‌ هایی مانند بازار جهانی ابوظبی (ADGM)، مرکز مالی بین ‌المللی دبی (DIFC)، BPC، Mastercard، Paymentology و Paymob هستند. همه امضاکنندگان به پنج اصل متعهد هستند:

  1. تعبیه پایداری در عملیات تجاری
  2. حفظ شفافیت و پاسخگویی
  3. الهام بخشی تغییر فراتر از مرزهای سازمانی
  4. باز کردن قفل نوآوری اقلیمی در امور مالی
  5. تشویق توسعه محصولات و خدمات فین تک پایدار

این تعهد همچنین با واکنش MFTA به بحران تغییرات اقلیمی مطابق با ابتکار راهبردی «کربن صفر خالص تا سال 2050» امارات متحده عربی است.

مریم بنت محمد المحیری، وزیر تغییرات اقلیمی و محیط زیست امارات، از این ابتکار استقبال کرد: «پیمان فین تک پایدار نمایشی ملموس از قدرت تغییردهنده فناوری در دستیابی به توسعه پایدار است. این همچنین نشان دهنده تعهد ما به ساختن آینده ای پایدارتر و انعطاف پذیرتر است، زیرا ما برای میزبانی COP28 و جشن گرفتن سال پایداری آماده می شویم.»

مریم المحیری ادامه داد: «هدف ما ایجاد کسب و کارهایی از طریق فعال سازی تأمین مالی سبز است که برای توسعه اقتصادی پایدار تلاش می کنند و در عین حال پروژه هایی را ایجاد می کنند که تعهدات اقلیمی و زیست محیطی امارات را برآورده می کند و منجر به دستیابی به اهداف ابتکار استراتژیک کربن خالص صفر امارات تا سال 2050 می شود. ما همچنین از شرکت ‌ها و مؤسسات مالی بیشتری در کشور دعوت می ‌کنیم تا به این تعهد بپیوندند و فعالانه در سفر امارات متحده عربی به سوی آینده ‌ای پایدارتر مشارکت کنند.»

«پیمان فین تک پایدار یک ابتکار بلند پروازانه و در عین حال دست یافتنی است»

انجمن فین‌ تکی MENA یک انجمن غیرانتفاعی است که گفتگوی باز را برای جامعه فین ‌تکی MENA ترویج می ‌کند. در نهایت، MFTA با هدف شکل دادن به آینده خدمات مالی در منطقه است. پیمان فین تک پایدار بخشی جدایی ناپذیر از استراتژی پایداری گسترده تر MFTA است که شامل یک برنامه پایدار، اتحاد فین تک پایدار (SFA) و همکاری با موسساتی مانند موسسه بانکداری و مالی لندن و مدرسه کسب و کار ادینبورگ است.

نامیر خان، رئیس انجمن فین‌ تک MENA و بنیان ‌گذار فین ‌تک Fils پایدار، نیز درباره این خبر گفت: «پیمان فین ‌تک پایدار یک ابتکار بلند پروازانه و در عین حال قابل دستیابی است. با پیوستن به این نیروها، ما قویاً معتقدیم که فین تک ها این قدرت را دارند که تغییری جسورانه در کاهش اثرات زیست محیطی ایجاد کنند. اقداماتی را می توان با تعبیه پایداری در نحوه طراحی فناوری ها برای دنیای مالی انجام داد. ما در MFTA بسیار مفتخریم که این جنبش را ایجاد کرده ایم. ما همچنین کمک های لازم را برای اطمینان از موفقیت اعضای فین تک خود در ارائه راه حل های فین تک پایدار ارائه خواهیم کرد.»

مترجم: مسعود اسکندری

منبع

https://thefintechtimes.com/uae-launches-sustainable-fintech-pledge-in-effort-to-build-a-sustainable-and-resilient-future/

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  4  =  8