نشست هم اندیشی شورای راهبردی مجمع رسانه های صوتی تصویری فراگیر در الکامپ

اعضای شورای راهبری مجمع رصتا ششمین جلسه شورای راهبردی مجمع «رصتا» را در نمایشگاه الکامپ، تشکیل دادند و در خصوص مصوبه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و هم افزایی صدا و سیما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه صوت‌و تصویر فراگیر بحث و تبادل نظر کردند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک مهدی شاملو مدیر رسانه آنتن و رییس شورای راهبری مجمع رصتا در این نشست گفت: اصل تصویب ماده واحده تعیین الزامات ساماندهی حوزه صوت‌‌و تصویر فراگیر از نظر سکوهای صوت‌و تصویر فراگیر اتفاق خوبی است که باعث مشخص شدن دامنه صدور مجوز در وزارت ارشاد و صدا و سیما شد و برخی خلأهای قانونی را برطرف کرد اما درخواست سکوهای صوت‌ و تصویر فراگیر از شورای عالی انقلاب فرهنگی و شخص رئیس جمهور محترم این است که در کمیته‌ای که با حضور سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت‌و تصویر فراگیر و وزارت فرهنگ و ارشاد برای تدوین مقررات لازم برای ساماندهی این عرصه پیش‌بینی شده است، فضایی برای مشارکت نمایندگان بخش خصوصی برای تهیه لایحه پیش‌بینی شود.

آرش دارابیان مدیر رسانه «اپیزود» و عضو شورای راهبری مجمع «رصتا» نیز با اشاره به مصوبه شورای عالی انقلاب گفت: هم‌اکنون که با مصوبه شورای عالی انقلاب، جایگاه متولی حوزه نمایش خانگی مجدداً تثبیت شده است، اتفاقی مبارکی رقم خورده است. امیدوارم همگی به یکدیگر کمک کنیم تا هرچه بیشتر به سمت مسیری خوب حرکت کنیم و آن را به سرانجامی خوب برسانیم و درنهایت در راستای کمک به بخش خصوصی گام بردارد.

سیدرامین موسوی مدیر سکوی «آپرا» نیز گفت: اعطای مجوز برای تولید و انتشار محتوا در نمایش خانگی در دو سه سال اخیر برعهده ساترا بوده است و ساترا صدور مجوزها و فعالیت کسب و کارها را در حوزه نمایش خانگی تسهیل کرده است اما تصور مردم این است که صدا و سیما به‌تازگی مسئولیت نظارت بر حوزه نمایش خانگی را برعهده گرفته است.

بنابراین از منظر تعداد و حجم سریال‌هایی که ساترا نظارت آن را بر عهده داشته است می‌توان گفت که رزومه قوی‌تری نسبت به وزارت ارشاد دولتهای یازدهم و دوازدهم داشته است.

امیر رضاخانیان مدیر رسانه «گپ‌فیلم» نیز درخصوص مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی عنوان کرد: این مصوبه می‌تواند اتفاق خوبی باشد، از طرفی برخی اشخاص بعد از این مصوبه درپی بهانه هستند و ساترا با عملکردی خوب و حساب‌شده نباید بهانه‌ای دست این منتقدان بدهد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  +  1  =