رونمایی از کلینیک نوآوری فینوداد در نمایشگاه الکامپ

نقشه راه کسب‌وکارها برای نوآوری مشخص شد

منیر ابراهیمی زاده؛ مراسم رونمایی از کلینیک نوآوری فینوداد با حضور مدیران ارشد این مرکز در دومین روز از بیست و ششمین نمایشگاه الکامپ و در غرفه بانکداری آینده برگزار شد. این کلینیک به کسب‌ و کارها برای ایجاد و ارتقای نوآوری در سازمانشان مشاوره و خدمات ارائه می‌ دهد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، مراسم رونمایی از کلینیک نوآوری فینوداد با حضور امیرحسین شبیری، مدیرعامل فینوداد و احد سعیدی معاون سرمایه‌گذاری فینوداد در دومین روز از بیست و ششمین نمایشگاه الکامپ و در غرفه بانکداری آینده برگزار شد.

کلینیک نوآوری فینوداد با رویکرد تفکر طراحی به دنبال حفظ کسب و کارهای نوپا، فعالیت های کارآفرینان در صحنه رقابت اقتصادی و توسعه فعالیت های دانش مدار در واحدهای صنعتی و خدماتی است.

کلینیک یکی از حلقه های تکمیل کننده چرخه فناوری در کشور است که باید در کنار نهاد های موجود هماهنگ با آنها در چارچوب سیاست‌های مصوب فعالیت کند.

این کلینیک در چهار بخش چالش نوآوری، کمپ طراحی، کارگاه نوآوری و ایجاد واحد تعالی نوآوری خدمات ارایه می دهد.

 

امیرحسین شبیری مدیرعامل مرکز نوآوری فینوداد روز دوشنبه در دومین روز از برگزاری بیست و ششمین نمایشگاه الکامپ در مراسم افتتاح این مرکز گفت: مرکز نوآوری فینوداد به عنوان یکی از مجموعه های بانک ملی به عنوان مجموعه مستقل از اواسط سال گذشته فعالیت خود را شروع کرده است.

وی اظهار کرد: بانک ملی با دارا بودن 52 میلیون مشتری و بیشترین حساب های حقوقی، نیازمند توسعه فناوری در ارائه خدمات خود است، بنابراین برای توسعه خدمات به مشتریان راهی جز استفاده از نوآوری های جدید نداریم از این رو راه اندازی مرکز نوآوری و در پی آن کلینیک نوآوری احساس شد.

شبیری بیان کرد: در این مجموعه سعی شده تا 5 سال اینده فناوری های مورد نیاز حوزه بانک مورد توجه قرار گیرد چرا که در حال حاضر شرکت های تحت پوشش هلدینگ بانک ملی مشغول به فعالیت های روزمره و ارائه سرویس در صنعت بانکداری هستند و نیاز است تا این شرکت ها به آینده فناوری در این صنعت توجه کنند.

مدیر عامل این مرکز ادامه داد: در این راستا سعی شده در این مرکز استارتاپ ها و شرکت های نوآوردر حوزه مالی و بانکی را به سمت بانکداری نوین سوق دهیم و کمک به خلق کسب و کار کنیم تا زنجیره ارزش ایجاد شود.

شبیری یادآور شد: بسیاری از کسب و کارهایی که به ما مراجعه می‌کنند کپی از فناوری های خارج از کشور است و هیچ ایده خلاقانه و جدید در آنها دیده نشده متاسفانه همین امر باعث می‌شود مزیت رقابتی جدی و جدیدی در این حوزه شکل نگیرد شرکت‌ها دچار آسیب می‌شوند، راه حل خروج از این معضل ایجاد خلاقیت و تزریق نوآوری است تا یک مزیت انحصاری ایجاد شود.

وی گفت: متاسفانه افرادی در این حوزه فعالیت دارند به مارک توجه نمی کنند ما در کلینیک نوآوری ایده و محصول ارائه شده از سوی افراد مورد بررسی قرار می دهیم و حمایت می کنیم.

شبیری در زمینه رگولاتورها در این حوزه نیز گفت: متاسفانه در همه حوزه‌ها ما با مشکل رگولاتوری مواجه هستیم، رگولاتور ها باید تنظیم گری انجام دهند و ما دیده می شود که متاسفانه خود رگولاتورها در طرح های شاپرک ،ساترا ذینفع هستند در صورتی که باید فقط به دنبال رفع موانع باشند ،ما در مجلس شورای اسلامی و تمام جلسات این موضوع را مطرح و پیگیری می کنیم ،باید رگولاتورها خود را از ذی نفعان باید تفکیک کند.

در این مراسم نیز احد سعیدی معاون سرمایه گذاری کلینیک نوآوری ضمن دعوت از استارتاپ ها و شرکت های نوپای حوزه بانکداری، فین تک، بورس و پرداخت برای دریافت خدمات این مرکز، گفت: با توجه به اینکه موضوع فناوری های بانکداری اعم از بلاکچین، هوش مصنوعی که ترندهای روز دنیا هستند و به عنوان ابزارهای نوین نوآوری معرفی شده اند، کلنیک نوآوری فینوداد علاقه مند به سرمایه گذاری در این حوزه ها است.

وی ادامه داد: در این راستا این مرکز از 6 ماه گذشته اقدام به سرمایه گذاری در این حوزه های فناوری مرتبط با حوزه مالی کرده است.

به گفته وی تاکنون وضعیت 50 استارتاپ برای استقرار و سرمایه گذاری در این مرکز مورد بررسی قرار گرفته که تاکنون 3 استارتاپ موفق به ورود به مرحله عقد قرار داد شدند که در روزهای آینده صورت می گیرد.

سعیدی افزود: خدمات این مرکز در دو بخش ” کسب و کارهای صاحب ایده و نوپا” و “سازمانی” ارائه می شود، در این مرکز سعی شده از طراحی ایده تا توسعه کسب و کار دیده شود در همین راستا منتورهایی از جنس نوآوری تعریف شده تا کسب و کارها را قدم به قدم به سمت نوآوری هدایت کنند.

گفتنی است، بیست‌و ششمین نمایشگاه الکامپ بعد از چهار سال امروز ساعت هشت صبح در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز شد.

این نمایشگاه تا روز چهارشنبه، ٧ تیرماه ادامه دارد و در کنار حضور غرفه‌ ها، پنل های گفتگو محور با حضور فعالان و کارشناسان حوزه آی‌ تی، اقتصاد دیجیتال، رمزارز، هوش مصنوعی، بورس، جامعه‌ شناسی، آموزش، رگ‌تک و… برگزار می‌ شود.

بانکداری آینده و بیمه داری نوین نیز به همراه پایگاه خبری بانکداری الکترونیک و ریسک نیوز در سالن 38 با ارائه پنل های متفاوت میزبان علاقه مندان و فعالان حوزه فناوری های مالی خواهد بود.

نسخه صوتی

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

25  −    =  19