جدیدترین قیمت طلا امروز شنبه ۲۰ خرداد

تسريع روند نزولی قیمت طلا و سکه متعاقب اخبار سیاسی و خوش‌بینی نسبت به توافقات ایران و آمریکا رخ داد. اکنون شایعات مربوط به توافق توسط دو کشور تکذیب شده و احتمال برگشت قیمت در بازار فلز زرد بالاست.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از تجارت نیوز نوشت: طلا و سکه در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته به کانال قیمتی پایین‌‌تر آمدند. روز پنجشنبه قیمت طلا به محدوده دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و قیمت سکه امامی به حدود ۲۷ میلیون تومان رسید.

قیمت طلا و سکه در هفته گذشته بیشترین تاثیر را از اخبار سیاسی گرفت. هفته سوم خردادماه بیشترین افت قیمت را برای سکه و طلا به ارمغان آورد و اخبار سیاسی بیشترین نمود را در بازار فلز گرانبها داشت.

دور اخیر نشست شورای حکام دیروز به کار خود پایان داد. با وجودی که در سلسله نشست‌های وین بیانیه تندی علیه ایران صادر شد اما نکته مثبت این بود که این شورا قطعنامه جدیدی علیه ایران صادر نکرد. بسیاری این مساله را مثبت می‌دانند و می‌گویند چنین رویکردی می‌تواند دروازه انجام مذاکرات و احیای برجام را باز بگذارد.

پایان روند نزولی بازار با تکذیب شایعات!

اما علاوه بر انتظار معامله‌گران برای نتیجه پایانی نشست شورای حکام در وین طی روزهای گذشته، شایعاتی مبنی بر پیشرفت مذاکرات ایران و آمریکا به گوش رسید. این در حالی بود که روز گذشته از سوی دو کشور این توافقات تکذیب شد. بنابراین موضوع می‌تواند روند نزولی قیمت‌ در بازارهای مالی را متوقف کند و قیمت دلار و متعاقب آن قیمت طلا و سکه را از مسیری که رفته‌اند منصرف کند و در روند افزایشی قرار دهد.

ریزش یا افزایش قیمت در بازارهای مالی در آخرین هفته خردادماه به اخبار سیاسی بستگی دارد. بر همین اساس پیش‌بینی قیمت دلار در روزهای‌ آینده دشوار است و به تبع‌ آن نمی‌توان روند قیمت طلا و سکه را هم پیش‌بینی کرد.

بیشترین کاهش قیمت، سهم سکه بهار شد

پنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۲  قیمت سکه امامی با کاهش یک میلیون تومانی، با رقم ۲۷ میلیون تومان در بازار معامله شد. در این روز سکه بهار بیشترین مقدار کاهش قیمت را در خانواده سکه‌ها داشت. این قطعه یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان ارزان شد و به کانال ۲۴ میلیون تومانی برگشت. سکه بهار آزادی در نهایت با قیمت ۲۴ میلیون و ۸۰۱ هزار تومان بسته شد.

نیم سکه  نیز کاهش ۴۳۰۰ هزار تومانی داشت و به کف کانال ۱۵ میلیون تومانی برگشت. ربع سکه نیز  ۳۵۰ هزارتومان ارزان شد. این قطعه با قیمت ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله شد.

روز پنجشنبه سهم سکه گرمی  از کاهش قیمت ۴۰۰ هزار تومان بود و این مقدار افت ارزش در سکه گرمی طی ماه‌های گذشته بی‌سابقه بود. این قطعه روز قبل در کف کانال ۶ میلیون تومانی به کار خود پایان داد.

حباب سکه میلیونی ریخت

در آخرین روز از هفته گذشته قیمت حباب سکه میلیونی کاهش داشت. حباب سکه امامی یک میلیون و ۳۳ هزار تومان ارزان شد. سکه بهار نیز یک میلیون و ۴۲۷ هزار تومان از حباب خود را از دست داد. این بیشترین مقدار کاهش حباب در قطعات سکه بود. سایر قطعات سکه نیز ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان افت مقدار حباب داشتند.

قیمت طلا دو روز پایانی هفته گذشته کاهش قابل توجهی داشت. هر مثقال طلا دیروز ۱۷۰ هزار تومان کاهش داشت و با قیمت ۱۰ میلیون و ۱۷۰ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز کاهش ۳۸ هزار و ۳۰۰ تومانی داشت و با قیمت دو میلیون و ۳۴۸ هزار و ۶۰۰ تومان مبادله شد.

طلای دست دوم نیز با قیمت دو میلیون و ۳۱۷ هزار تومان معامله شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

80  −  70  =