قوانین قریب الوقوع بانکداری باز، همکاری بانک و فین تک را ضروری می سازد

همکاری بانک‌ ها و فین ‌تک ‌ها در سال‌ های اخیر یک تحول مثبت است، زیرا مقررات ایالات متحده در مورد بانکداری باز احتمالاً این همکاری را به یک ضرورت تبدیل می ‌کند. در ماه اکتبر اداره حمایت مالی مصرف کننده (CFPB) چارچوب بانکداری باز را معرفی کرد که در نهایت در سال 2024، عواقب گسترده ای برای فین تک ها و بانک ها خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، رگولاتوری CFPB بانک‌ ها را موظف می سازد تا به اشخاص ثالث واجد شرایط دسترسی به داده‌ های مالی مصرف ‌کننده (از جمله داده‌ های تراکنش و سپرده تسویه‌ نشده، اطلاعات شخصی مصرف‌ کنندگان و سایر اطلاعات متفرقه) را از طریق استفاده از رابط ‌های برنامه ‌نویسی کاربردی (API) فراهم کنند. درست مانند اروپا که اکنون سال هاست این کار را انجام می دهد. اگرچه ممکن است تا زمان اجرایی شدن قوانین، جزئیات تغییر کند اما بانک ‌ها و فین‌ تک‌ ها باید برای اطمینان از رعایت آن ها به یکدیگر تکیه کنند.

بانک ها برای اطمینان از انطباق با قوانین جدید بانکداری باز به کمک فین تک نیاز دارند

قوانین پیشنهادی بانک ‌ها را ملزم می ‌کند تا اطلاعات خاصی را از طریق دو پورتال قابل دسترسی API در دسترس قرار دهند: یکی رو به مصرف ‌کننده و دیگری با ارائه دسترسی شخص ثالث. با این حال در حال حاضر بسیاری از بانک ها نمی توانند الزامات CFPB را رعایت کنند.

دلیل این موضوع این است که اکثر بانک ‌ها از سیستم‌ های بک ‌اند قدیمی استفاده می ‌کنند که به راحتی از چنین قابلیت ‌هایی پشتیبانی نمی ‌کنند. حتی خارج از چارچوب بانکداری باز، بانک ها با مشکلات API مواجه بوده اند. بر اساس یک مطالعه، 81 درصد از بانک ‌های مورد بررسی، فقدان تجربه API را به عنوان یک چالش در همکاری با فین ‌تک ‌ها ذکر کردند.

خوشبختانه برای بانک ها، فین تک ها می توانند چاره ساز باشند. از آنجایی که فین ‌تک‌ ها عمدتاً از سیستم ‌های مبتنی بر فضای ابری استفاده می ‌کنند که بسیار پویاتر و قابل سفارشی ‌سازی هستند، چالش ‌های مشابه بانک ‌ها در پیاده ‌سازی API ها برای استفاده حداکثری از بانکداری باز را ندارند. بنابراین بانک‌ ها می ‌توانند از سیستم‌ های چابک و فناورانه فین ‌تک‌ ها برای پیروی از قوانین آتی CFPB، گسترش پایگاه ‌های مشتریان خود و تطبیق محصولات و خدمات با نیازهای فردی مصرف ‌کنندگان استفاده کنند.

بانک ها می توانند به حل مشکلات فین تک ها با بانکداری باز کمک کنند

رابطه بانک و فین ‌تک یک خیابان دوطرفه است و فین ‌تک‌ ها نیز در صورت ایجاد بانکداری باز در ایالات متحده از روابط نزدیکتر با بانک ‌ها بهره خواهند برد. اگرچه فین ‌تک‌ ها قابلیت ‌های فناوری برای برآوردن الزامات بانکداری باز را دارند، اما بانک ‌ها می ‌توانند در زمینه‌ های امنیت داده‌ ها و انطباق به فین ‌تک ‌ها کمک کنند.

برخلاف فین ‌تک ‌ها، بانک ‌ها دهه‌ ها را صرف اجرای اقدامات امنیت داده‌ ها کرده ‌اند و به‌ عنوان نهادهای مالی تحت نظارت، باید قوانین سخت ‌گیرانه حفظ حریم خصوصی و ایمنی را رعایت کنند. اگر اشخاص ثالث در نهایت مسئول سوء استفاده از داده‌ های حساس باشند (همانطور که بانک ‌ها از این امر حمایت می‌ کنند) فین ‌تک ‌ها برای اطمینان از ایمن بودن داده‌ های مشتری تلاش خواهند کرد. بانک ‌ها می ‌توانند به آن ها کمک کنند تا بهترین شیوه ‌های امنیت داده را برای محدود کردن ریسک‌ های بالقوه خود پیاده ‌سازی کنند.

مترجم: مسعود اسکندری

منبع

https://www.pymnts.com/news/banking/2023/pymnts-intelligence-impending-open-banking-rules-make-bank-fintech-collaboration-a-must/

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

5  +  2  =