نقش موثر نمایشگاه صنعت مالی در توسعه فرهنگ نوآوری

علی رحمانی، صاحبنظر مالی عنوان کرد:

علی رحمانی، صاحبنظر مالی نقش نمایشگاه صنعت مالی(بورس، بانک و بیمه) در توسعه فرهنگ نوآوری را موثر دانست و گفت: کارکرد مهم نمایشگاه های صنعت مالی ( بورس، بانک و بیمه ) آن است که نوآوری ها و محصولات جدید معرفی و شناخت درباره آنها، برای عموم جامعه به خصوص صنعت مالی فراهم گردد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، علی رحمانی، صاحبنظر حوزه مالی با تاکید بر اینکه هدف نهایی چنین نمایشگاه هایی زمینه سازی برای تحقق سفر خوب مشتری از طریق بسترسازی تولید محصولات نوآورانه است، گفت: بازیگران عرصه فناوری های مالی طی سالهای اخیر با وجود همه مصائب توانسته اند نقش خود را به خوبی ایفا کنند و نمایشگاه صنعت مالی می تواند محملی برای به نمایش درآمدن همین نقش آفرینی ها باشد.

این صاحبنظر حوزه مالی به تشریح مزیت ها و کارکردهای نمایشگاه صنعت مالی پرداخت و گفت: یکی از مزیت ها این است که بانکها و شرکت ها از نزدیک در جریان فعالیت رقبا قرار می گیرند.

یکی دیگر از کارکردهای نمایشگاه آن است که نشان دهنده جایگاه صنعت مالی در سطح جامعه و وضعیت و پیشرفت های آن خواهد بود.

رحمانی نقش نمایشگاه صنعت مالی در توسعه صنعت بانکداری و صنایع وابسته بخصوص در حوزه پرداخت و امنیت را قابل توجه دانست و گفت: ما در جامعه همواره شاهد این هستیم که تعدادی از مشتریان دچار هک یا کلاهبرداری های سایبری می شوند یا در معرض مخاطرات سایبری هستند؛ در چنین شرایطی حضور بازیگران این عرصه در نمایشگاه باعث تبادل تجربه شده و رمینه ارتقای امنیت را فراهم می کند.

وی بیان کرد: در سطح راهبردی نیز مساله مهم این است که بازیگران صنعت مالی باید محیط صنعت را که طی این سالها به شدت متاثر از نوآوری است شناخته و ظرفیت ها و مختصات رقبا را رصد کنند تا از این طریق بازخوردهای مناسبی از حضور در نمایشگاه را شاهد باشند.

رحمانی تاکید کرد: برگزاری این مدل نمایشگاه ها باید با نگاه مسئولانه همراه باشد و مدیران شرکت ها و بنگاه های حاضر در نمایشگاه به آن اهمیت دهند .برای این کار حضور پررنگ رسانه ها و اطلاع رسانی و فرهنگ سازی نقشی کلیدی دارد.

بنابراین گزارش، پانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی (بورس، بانک و بیمه) در راستای معرفی قابلیت ها، دستاوردها و نهایتا هم افزایی مابین نهادهای مالی داخلی و خارجی طی روزهای 16 تا 19 ماه جاری در محل نمایشگاه های بین الکلی تهران برگزار می شود.

یکی از مهمترین اهداف نمایشگاه بین المللی صنعت مالی (بورس، بانک و بیمه)  توسعه فرهنگ تعاملی نهادهای مالی و مردم به واسطه برقراری ارتباط مستقیم و جلب اعتماد عمومی است.

همچنین انتقال اطلاعات و تکنولوژی های روز دنیا به واسطه برگزاری انواع کارگاه ها و همایش‌های علمی – بازرگانی در حوزه موضوع نمایشگاه و توسعه صنایع و خدمات در حوزه‌های مکانیزه نمودن و استفاده از فن‌آوری‌های حوزه مالی از دیگر اهداف برگزاری نمایشگاه پانزدهم صنعت مالی برشمرده شده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  1  =  8