فین‌تک چگونه بانک‌ را به سمت بانکداری باز سوق می‌دهد

صنعت مالی در حال تغییر در واقع رابطه بین بانک‌های سنتی و فین‌تک‌ها است. در گذشته بانک‌ها عمدتاً فین‌تک‌ها را به‌ دلیل مهارت‌های فناورانه، چابکی و تجارب برتر مشتری به ‌عنوان رقبای قدرتمند می‌شناختند. با این حال این پویایی به سمت همکاری شیفت پیدا کرده است زیرا هر دو طرف با فشارهای اقتصادی، نگرانی‌های نظارتی و نیازهای مشتری، در حال تحول سازگار هستند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، موسسات مالی بزرگ (FI)، از جمله JPMorgan و American Express، به سمت خرید فین ‌تک‌ ها حرکت کرده ‌اند و علاقه عمومی بانک ‌ها به خرید فین ‌تک به‌ طور چشمگیری افزایش یافته است.

این نوع مشارکت ‌ها میان همه محبوب تر شده ‌اند: سهم بانک ‌هایی که مشارکت بانک-فین ‌تک را حداقل تا حدودی مهم می ‌بینند، از ۴۹ درصد در سال ۲۰۱۹ به ۸۹ درصد افزایش یافته است. یک رابطه مشترک بیشتر می تواند برای دو طرف سودمند باشد.

فضای فین تک

بانک Grasshopper به عنوان بخشی از تلاش خود برای همکاری نزدیکتر با فین ‌تک ‌ها، در سال 2022 قراردادهایی با Treasury Prime، FIS، Visa، Autobooks و موارد دیگر با هدف مدرن‌ سازی و تقویت قابلیت‌های موجود خود منعقد کرد. به نظر می ‌رسد این تلاش ‌ها تاکنون موفقیت ‌آمیز بوده است و Grasshopper افزایش 262 درصدی سالانه در وام ‌ها را گزارش کرده است.

گروه بانکی لویدز نیز به دنبال تعمیق روابط خود با فین تک ها است. این بانک یک برنامه 12 هفته ‌ای را رونمایی کرد که در آن از فین ‌تک ‌های منتخب دعوت می ‌شود تا برای فرصتی به جهت مشارکت با FI و واجد شرایط شدن برای سرمایه ‌گذاری سری B، رقابت کنند. این برنامه تلاش مشابهی را در سال گذشته انجام داد که در پایان برنامه، FinTech Caura سرمایه گذاری 4 میلیون پوندی دریافت کرد.

اهمیت به سزای انطباق در روابط بانک و فین ‌تک

به دنبال افزایش کلاهبرداری در سال 2022، رگولاتورها در حال بررسی دقیق FI ها، از جمله بانک ها و فین تک ها و صنعت کریپتو هستند.

قوانین بانکداری باز، همکاری بانک و فین تک را ضروری می کند

این اتفاق خوبی است که بانک ‌ها و فین ‌تک ‌ها در سال ‌های اخیر گام‌ هایی به سمت همکاری برداشته اند، زیرا ممکن است به زودی یک رابطه نزدیک‌تر ضروری شود. اکتبر گذشته، دفتر حمایت مالی از مصرف ‌کننده (CFPB) چارچوب بانکداری باز را معرفی کرد که در نهایت در سال 2024، عواقب عمیقی برای فین‌ تک ‌ها و بانک ‌ها در پی خواهد داشت.

این چارچوب بانک ‌ها را ملزم می ‌کند تا از طریق رابط‌ های برنامه‌ نویسی کاربردی (API) به اشخاص ثالث واجد شرایط دسترسی به داده ‌های مالی مصرف ‌کننده، مانند داده ‌های تراکنش و سپرده تسویه ‌نشده و اطلاعات شخصی مصرف ‌کنندگان را فراهم کنند.

اگرچه مشخصات ممکن است تغییر کند اما بانک‌ ها و فین‌ تک‌ ها باید برای اطمینان از رعایت آن ها به یکدیگر تکیه کنند. به عنوان مثال، بانک ‌ها مدت ‌هاست که با API ها مشکل دارند: طبق یک مطالعه، 81 درصد از بانک ‌های مورد بررسی فقدان تجربه API را به عنوان یک چالش در هنگام همکاری با فین تک ها ذکر کردند.

مترجم: مسعود اسکندری

منبع

https://www.pymnts.com/news/banking/2023/us-open-banking-regulations-will-force-more-bank-fintech-collaboration/

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

4  +  2  =