چگونه بحران بانکی به سرمایه گذاری در انتقال انرژی ضربه می زند؟

تحلیل جدید S&P Global Commodity Insights نشان می‌ دهد که افزایش سقف بدهی جدید برای زیرساخت‌ های انرژی سرمایه ‌بر، به طور فزاینده ‌ای ایجاد مشکل می کند زیرا تقاضا برای تامین مالی پروژه با بحران در بخش بانکی ایالات متحده تلاقی دارد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، این تحلیل می‌ گوید که نوسانات مداوم بخش بانکی و توجه مجدد تنظیم ‌کننده‌ ها در پی ورشکستگی بانک سیلیکون ولی و بانک فرست ریپابلیک که میزان این ریسک در حال حاضر ناچیز است را کاهش داده است.

در نتیجه پروژه ‌های انتقال انرژی مانند جذب هیدروژن، باد فراساحلی و جذب کربن که به تامین مالی قابل توجه بدهی از وام‌ دهندگان سنتی متکی هستند، با نزدیک شدن به تصمیم سرمایه‌ گذاری نهایی و تامین مالی نهایی علی رغم بودجه قابل توجهی که در قانون کاهش تورم (IRA) گنجانده شده است، به طور فزاینده ‌ای با چالش مواجه می‌ شوند.

پیتر گاردت، مدیر اجرایی، تحقیق و تحلیل S&P Global Commodity Insights گفت: «ظرفیت وام دهی با بانک‌ هایی که نگران همه چیز از نظارت گرفته تا ظرفیت خالی کردن سپرده ‌ها از بانک ها در یک رکود بالقوه هستند، همچنان کمتر می ‌شود.»

وی ادامه داد: «در دسترس بودن اعتبار کمتر در بزرگترین بانک ‌های تجاری متمرکز است که منابع مالی سنتی برای این نوع پروژه انرژی در مقیاس بزرگ هستند.»

در عین حال، مشوق ‌های IRA باعث رونق سرمایه خصوصی برای پروژه‌ های انتقال انرژی شده است که می‌ توانند نسبت به بدهی دارای درجه بالاتری از سهام همچون بادهای خورشیدی و خشکسالی باشند. شرکت ‌های سرمایه خصوصی تقریباً 80 میلیارد دلار در سرمایه ‌گذاری ‌های واجد شرایط IRA در دوره بین اوت 2022 تا آوریل 2023 ارائه کردند.

  گاردت افزود: «هر پروژه ‌ای که بتواند بر فناوری که خود را اثبات‌ کرده است، اعتبار مالیاتی شفاف و هزینه کل سرمایه کمتر به ازای هر واحد انرژی تکیه کند، از تمایل شرکت ‌های سرمایه خصوصی برای پیشبرد با استفاده از ساختارهای تأمین مالی مبتنی بر سهام منتفع شده است».

تجزیه و تحلیل می گوید که تعادل مجدد جریان های سرمایه گذاری را می توان در توسعه برق تجدید پذیر در ایالات متحده مشاهده کرد. تعداد پروژه‌ های خورشیدی تأمین ‌شده، که می ‌توانند از حقوق صاحبان سهام بالاتری نسبت به بدهی استفاده کنند، در سال گذشته به‌ طور قابل ‌توجهی افزایش یافته است. در همین حال، بسیاری از پروژه های بادی فراساحلی که بیشتر به بدهی وابسته هستند، در مرحله تصمیم گیری سرمایه گذاری اولیه باقی می مانند.

این تحلیل می‌ گوید فقدان تأمین مالی سنتی بانکی برای پروژه‌ های انتقال انرژی می ‌تواند فشار بیشتری را بر منابع غیر سنتی بدهی (مانند صندوق ‌های بدهی خصوصی و دفتر برنامه ‌های وام وزارت انرژی ایالات متحده) برای پر کردن شکاف وارد کند.

هرچه پروژه ‌های زیرساختی انتقال انرژی نتوانند پشتوانه بدهی بانکی کافی برای تامین مالی پروژه ‌ها در بازارهای سنتی پیدا کنند، احتمال اینکه LPO تحت فشار قرار گیرد تا در تامین مالی پروژه‌ های بزرگ با ریسک نسبتاً کم فناوری، اما سطوح بالا، تحت فشار قرار گیرد، بیشتر می شود. گاردت می ‌گوید: پیچیدگی شرایط سهامداران و مقررات، و همچنین تاخیر طولانی مدت قبل از اولین جریان نقدی ایجاد مشکل می کند.

مترجم: مسعود اسکندری

منبع

https://renews.biz/86094/banking-headwinds-hit-energy-transition-investment/

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  7  =  14