بازگشت خریداران به بازار سکه

بازار سکه در سومین روز هفته شاهد ورود خریداران بود. سکه‌بازان که در روزهای گذشته تحت تاثیر اخبار سیاسی به طور موقت از بازار خارج شده بودند، دیروز به بازار برگشتند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک قیمت سکه دیروز بعد از چند روز ریزش مداوم، جانِ دوباره گرفت و از کانال 30 میلیون تومان وارد کانال 31 میلیون تومانی شد و تا پله اول این کانال بالا رفت.

رشد قیمت سکه امامی در بازار دیروز در حالی اتفاق افتاد که در روزهای گذشته سکه امامی نزدیک به دو میلیون تومان ارزان شده بود.

حباب این کالای سرمایه‌ای نیز روز گذشته در محدوده قیمتی 7 میلیون و 300 هزار تومانی محاسبه شد.

روز گذشته انتظارات کاهشی موجود در بازار سکه تشدید نشد. با انتشار خبر سفر هیثم ‌بن طارق – سلطان عمان – به ایران در روز‌های اخیر احتمالاتی مبنی بر انتشار سیگنال برجامی از حاشیه این سفر مطرح شد. فعالان بازار بر این باور بودند که در صورت انتشار چنین سیگنال‌هایی احتمال وقوع روند کاهشی جدی در نرخ ارز وجود دارد. با اتمام سفر این مقام خارجی در روز گذشته و عدم انتشار اخبار جدید حول محور روابط سیاسی ایران و قدرت‌های جهانی، انتظارات کاهشی موجود در بازار تشدید نشد.

در شرایط فعلی فعالان‌اقتصادی باور دارند در صورتی که اخبار مثبتی از نتیجه سفر سلطان عمان به تهران منتشر نشود، احتمال تداوم رشد قیمت سکه وجود خواهد داشت.

به عقیده این دسته در صورتی که سکه در مرز ۳۱ میلیون و ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تومان مورد حمایت قرار بگیرد احتمال رسیدن آن به نیمه کانال ۳۱ میلیون تومان محتمل خواهد بود.

با این حال، اگر این اتفاق رخ ندهد احتمال برگشت سکه به پله هشتم کانال ۳۰ میلیون تومان وجود دارد.

در مقابل، افزایشی‌های بازار معتقدند از  برجام خبر خاصی نیست. این دسته منتظر خبرهای نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از 15 تا 19 خرداد هستند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  +  1  =