تسریع در صدور شناسنامه فرزندخواندگی برای متقاضیان

با توافق اداره کل ثبت احوال و بهزیستی استان تهران صدور شناسنامه برای فرزندخواندگی تسریع می‌یابد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از تسنیم، با همکاری اداره کل ثبت‌ احوال استان تهران، پرونده‌های ارسالی از سوی بهزیستی به صورت ویژه و بدون فوت وقت رسیدگی و انجام خواهد شد.

حسین زین‌الصالحین؛ مدیرکل ثبت احوال استان تهران در دیدار با محمد نصیری مدیرکل بهزیستی استان تهران اظهار کرد: مطالعات کارشناسی تشکیل اتوماسیون الکترونیکی به منظور تشکیل پرونده در صدور شناسنامه نوزادان معرفی شده از سوی بهزیستی خبر داد.

وی افزود: در سطح ادارات استان فرد مشخصی را برای تسهیل و رسیدگی ویژه به پرونده‌های بهزیستی استان تهران تعیین می‌کنیم.

محمد نصیری مدیرکل بهزیستی استان تهران هم ضمن تقدیر از همراهی و حمایت‌های سازمان ثبت احوال در صدور شناسنامه برای نوزادان معرفی شده از بهزیستی گفت: موضوع ایجاد اتوماسیون و دسترسی آنلاین بین دو سازمان موضوع بسیار کارگشا و منشأ خیر خواهد بود.

وی افزود: یارانه بسیاری از مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی که حقوق مستمری و حق پرستاری و یارانه نگهداری در منزل دریافت می‌کنند به دلیل آنلاین نبودن اطلاعات ثبت‌ احوال و بهزیستی پس از فوت نیز بعضا تا نزدیک 3 ماه همچنان یارانه به حسابشان واریز می‌شود که این باعث هدر رفت منابع محدود سازمان می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان تهران با اشاره به تعداد قابل توجه افراد پشت نوبت دریافت یارانه و حق پرستاری خاطرنشان کرد: این منابع می‌تواند در سایه دولت الکترونیک در اختیار افراد نیازمند پشت نوبت دریافت مستمری قرار گیرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

70  ⁄    =  7