اصلاح شاخص دلار در بازار فارکس| چرایی اهمیت هفته معاملاتی جاری برای بازارهای جهانی

با آغاز نخستین روز معاملاتی هفته (دوشنبه) شاخص دلار در بازار فارکس با اصلاح مواجه شده و در ساعات اولیه به وقت بازارهای اروپا بین ۱۰۴ تا ۱۰۴.۴۱ در نوسان است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از بازار؛ با آغاز نخستین روز معاملاتی هفته (دوشنبه) شاخص دلار در بازار فارکس با اصلاح مواجه شده و در ساعات اولیه به وقت بازارهای اروپا بین ۱۰۴ تا ۱۰۴.۴۱ در نوسان است.

شاخص دلار که طی روزهای گذشته روندی صعودی را در پیش گرفته بود، روز دوشنبه با اندکی اصلاح روبرو شده و با اینحال، همچنان در کانال مهم ۱۰۴ باقی مانده و به زیر شکسته نشده است.

علاوه بر حل شدن موضوع سقف بدهی های دولت میان جو بایدن و مجلس نمایندگان روز شنبه توسط کوین مک کارتی سخنگوی این مجلس اعلام شد، باید توجه داشت که جلسه بعدی فدرال رزرو در قالب کمیته بازار آزاد فدرال نیز اوایل ماه ژوئن برگزار خواهد شد که توقع می رود در جریان این جلسه، نرخ بهره بانکی ۲۵ واحد دیگر افزایش یابد.

معمولا طی یک سال گذشته، افزایش نرخ بهره بانکی منجر به افزایش شاخص دلار و البته ریزش بازارهای بین المللی شده که انتظار می رود این قاعده برای جلسه ماه زوئن نیز همچنان برقرار باشد.

اما مهمترین وقایع پیش رو که می توانند شاخص دلار طی روزهای آتی را تعیین کنند عبارتند از: انتشار شاخص اعتماد مصرف کننده در آمریکا (روز سه شنبه)، انتشار شاخص قیمت تولید کننده (روز چهرشنبه)، شاخص هزینه ساخت و ساز مسکن (روز پنجشنبه) و نرخ بیکاری ( روز جمعه).

لذا هفته جاری برای تعیین شاخص دلار و روند بازارهای مالی بسیار مهم و حیاتی بوده و به فعالان بازارهای فارکس، رمزارزها، طلا و بورس های بین المللی پیشنهاد می شود تمامی وقایع هفته جاری را با دقت زیر نظر داشته باشند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  4  =  6