پیوستن مایکروسافت و ویزا به پروژه رمز ارز ملی برزیل

به‌دنبال پیشبرد پروژه رمز ارز ملی برزیل، بانک مرکزی این کشور خبر از همکاری با ۱۴ شرکت در این پروژه داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از تجارت‌نیوز، ۱۴ شرکت همکار برای حضور در پروژه آزمایشی رمز ارز برزیل با نام رئال دیجیتال، توسط بانک مرکزی این کشور معرفی شدند. برنامه بانک مرکزی برزیل، طراحی رمز ارز ملی برای استفاده بین‌ بانکی است.

۱۴ همکار پروژه رمز ارز ملی برزیل

در بیست و چهارم ماه می، بانک مرکزی برزیل (Banco Central do Brasil)، لیست 14 موسسه انتخاب‌شده جهت شرکت در پروژه آزمایشی رمزارزملی (CBDC) خود را اعلام کرد. در این میان، نام شرکت‌های مایکروسافت و ویزا به چشم می‌خورد. همکاران این پروژه تا ماه ژوئن سال جاری به پروژه آزمایشی افزوده خواهند شد.

در کنار شرکت‌های بین‌المللی مایکروسافت و ویزا، نام بانک‌های داخلی خصوصی برزیل مانند برادسکو (Bradesco)، نوبانک (Nubank) و Itaú Unibanco به چشم می‌خورد. همچنین، بزرگترین بانک دولتی برزیل به‌ نام Banco do Brasil و مرکز معاملات بورسی داخلی B3 نیز در این لیست حضور دارند.

نحوه انتخاب شرکت‌های همکار

شرکت‌های همکار در این پروژه از طریق شرکت در مناقصه با حضور بیش از ۱۰۰ شرکت فعال در حوزه‌های بانکداری، تکنولوژی، رمزارز و پرداختُ انتخاب شده‌اند. در میان ۱۴ نام انتخاب‌شده، برخی مانند مایکروسافت و نئوبانک برزیل، نماینده مجموعه‌ای از شرکت‌ها هستند.

در این مرحله از پروژه آزمایشی رمز ارز ملی این کشور، بانک مرکزی برزیل به‌ تست امنیت و بررسی مشخصات و قابلیت‌های برنامه‌نویسی در پلتفرم خواهند پرداخت.

پروژه رمز ارز ملی برزیل

پروژه آزمایشی رمز ارز ملی کشور برزیل به صورت رسمی از سال ۲۰۲۲ میلادی آغاز شد. ارزش این رمزارز به واحد پول ملی، رئال برزیل میخکوب خواهد شد. رئال دیجیتال عرضه محدودی خواهد داشت و در طول زمان، مینت خواهد شد.

با جمعیت ۲۱۴ میلیونی، برزیل بزرگترین کشور آمریکای لاتین و یکی از مکان‌های جذاب برای سرمایه‌گذاری شرکت‌های جهانی رمز ارزی است. این کشور دارای بزرگترین اقتصاد رمزارزی در آمریکای لاتین است و بیش از هشت درصد از جمعیت این کشور، از رمز ارزها استفاده می‌کنند.

در ماه ژانویه سال جاری، صرافی بایننس و مسترکارت با همکاری یکدیگر، از کارت از پیش پرداخت‌شده رمزارزی در این کشور رونمایی کردند. از ماه مارچ سال جاری میلادی، صرافی رمزارزی کوین‌بیس با یکی از شرکت‌های پرداخت‌یار داخلی برزیل، قابلیت پرداخت به کمک رمزارز و سپرده‌گذاری و برداشت به کمک واحد ملی پول را ممکن کرد.

در نوزدهم ماه می، بانک مرکزی این کشور به Latam Gateway که شرکت پرداخت‌یار صرافی بایننس در این کشور است، مجوز فعالیت به‌عنوان موسسه پرداخت‌یار و ناشر پول الکترونیک را اهدا کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  5  =  1