عبدالناصر همتی سلطان بالاترین جهش ارزی در ۴ دهه اخیر

نود اقتصادی در گزارشی آورده است: بررسی وضعیت نرخ ارز بازار طی ۴۳ سال اخیر نشان می‌دهد طی این مدت؛ بالاترین جهش سالانه نرخ ارز بازار مربوط به سال ۱۳۹۷ با ۱۶۳ درصد است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از نود اقتصادی در گزارشی آورده است: بررسی وضعیت نرخ ارز بازار طی ۴۳ سال اخیر نشان می‌دهد طی این مدت؛ بالاترین جهش سالانه نرخ ارز بازار مربوط به سال ۱۳۹۷ با ۱۶۳ درصد است.

 در ادامه گزارش نوشته است: بررسی وضعیت نرخ ارز بازار طی ۴۳ سال اخیر نشان می‌دهد طی این مدت؛ بالاترین جهش سالانه نرخ ارز بازار مربوط به سال ۱۳۹۷ با ۱۶۳ درصد است.

دومین جهش ارزی کشور مربوط به سال ۱۳۹۱ با ۷۳ درصد و سومین جهش نیز مرتبط به سال‌های ۱۳۷۴ و ۱۳۹۹ با بیش از ۵۰ درصد طی یکسال بوده است. همچنین جهش ارزی سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۳۶۱ نیز در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

به‌عبارتی در دوره مدیریت عبدالناصر همتی (اوایل مردادماه ۹۷ تا اوایل خردادماه ۱۴۰۰) دو رکورد ۱۶۳ و ۵۰ درصدی برای نرخ ارز بازار ثبت شده است.

قابل ذکر است نرخ ارز درج شده در نمودار این گزارش نرخ میانگین سالانه دلار در بازار آزاد بوده و ممکن است نرخ میانه یا یک‌ماه از سال بالاتر یا پایین‌تر از ارقام مذکور باشد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

58  ⁄  58  =