دلیل کاهش امروز قیمت بیت کوین به ۲۵٬۸۰۰ دلار چه بود؟

بازار ارزهای دیجیتال امروز هم به دنبال نگرانی سرمایه‌گذاران از فشار قانون‌گذاران بر این صنعت و همچنین اخبار ضد و نقیض مربوط به سقف بدهی دولت آمریکا، به رنگ قرمز درآمده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از کوین تلگراف، درست زمانی که تحلیلگران انتظار داشتند بیت کوین حرکت خود را به سمت بالا آغاز کند، بازار رمزارزها در بحبوحه عدم اطمینان نظارتی نزولی شد. بیت کوین در زمان نگارش این خبر در حوالی ۲۶،۱۵۷ دلار معامله می‌شود.

قیمت بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته با سقوط به ۲۵٬۸۷۱ دلار به پایین‌ترین سطح ۳۰ روز اخیر سقوط کرد. معامله‌گران نگران کاهش بیشتر قیمت هستند و ریزش ۵٪ بیت کوین در شبانه روز گذشته را لحظه‌ای کلیدی برای تعیین روند بازار می‌دانند.

وضعیت اتریوم نیز به بیت کوین شباهت دارد. اتریوم پس از به‌روزرسانی شاپلا بالاتر از ۲,۱۰۰ دلار معامله شد اما در تاریخ ۲۴ مه (۳ خرداد) با سقوط به ۱,۷۸۳ دلار به کف ۷روزه خود سقوط کرد. در حال حاضر قیمت اتریوم پایین‌تر از مقاومت ۱,۹۰۰ دلاری خود گیر کرده است و با توجه به داده‌های مختلف، بعید است که حداقل در کوتاه‌مدت شاهد روند صعودی آن باشیم.

اما چه دلایلی پشت ریزش اخیر بازار است؟ پس از دو هفته سکون در بازار رمزارزها، به نظر می‌رسد بازار به تورم بریتانیا و هشدار جنت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا در مورد عدم افزایش سقف بدهی واکنش نشان داده است.

علاوه بر این، صورت‌جلسه جلسه آخر کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) نشان می‌دهد همچنان بر سر تداوم افزایش نرخ بهره بین قانون‌گذاران آمریکایی اختلاف نظر وجود دارد.

نگرانی در مورد سقف بدهی و تاثیر آن بر دارایی‌های پرریسک

هرچند که برخی از تحلیلگران معتقدند نکول بدهی دولت آمریکا به نفع بیت کوین است و میزان سرمایه ورودی به این ارز را افزایش می‌دهد، این خطر وجود دارد که خزانه‌داری آمریکا با کمبود بودجه مواجه شود؛ اتفاقی که می‌تواند تاثیر منفی روی نقدینگی بگذارد.

تا به امروز، قیمت ارزهای دیجیتال همبستگی بالایی با شاخص‌های داو جونز و «S&P 500» داشته است و بیشتر بانک‌های بزرگ همچنان انتظار دارند اقتصاد آمریکا در سال جاری دچار رکود شود.

بانک «U.S. Bank» با بررسی ۱,۰۰۰ داده مختلف، به این نتیجه رسیده‌ است که سرمایه‌گذاران نسبت به وضعیت کنونی اقتصاد بدبین هستند.

 

در این تحلیل آمده است:

داده‌های اقتصادی آمریکا با دوره‌های رکود مطابقت دارد؛ چراکه فدرال رزرو همچنان به تشدید سیاست‌های پولی انقباضی خود برای مبارزه با تورم بالا ادامه می‌دهد.

گمانه‌زنی‌های مختلف در مورد نرخ بهره آمریکا

علی‌رغم چالش‌های مربوط به جذب سرمایه و مدیریت بدهی که نرخ‌های بهره بالا برای بانک‌ها ایجاد کرده‌اند، به نظر می‌رسد جروم پاول، رییس فدرال رزرو، همچنان به کاهش تورم از طریق افزایش نرخ بهره متعهد است.

پس از سخنرانی کمیته بازار آزاد فدرال در تاریخ ۴ مه (۱۴ اردیبهشت)، احتمال توقف افزایش نرخ بهره در بازارها افزایش یافت. با این حال، آخرین داده‌های «FedWatch» نشان می‌دهد که همچنان احتمال افزایش نرخ بهره آمریکا وجود دارد. در حالی که در تاریخ ۱۷ مه (۲۷ اردیبهشت)، ۲۸٪ از سرمایه‌گذاران پیش‌بینی می‌کردند نرخ بهره افزایش یابد، حالا این احتمال به ۳۴٪ رسیده است. برخی دیگر از تحلیلگران بازار ارزهای دیجیتال هم معتقدند که نرخ بهره دو بار دیگر افزایش می‌یابد و نوسانات زیادی را در بازار ایجاد می‌کند.

جلسه بعدی کمیته بازار آزاد فدرال ۱۴ ژوئن (۲۴ خرداد) تشکیل خواهد شد.

پرسش و پاسخ (FAQ)

  • چرا قیمت بیت کوین امروز کاهش یافت؟
    قیمت بیت کوین پس از دو هفته روند خنثی، در چند روز گذشته با انتشار داده‌های مرتبط با تورم بریتانیا و افزایش احتمال بالا بردن نرخ بهره آمریکا و همچنین نگرانی‌هایی در خصوص نکول بدهی دولت آمریکا، به ۲۶٬۰۰۰ دلار کاهش یافته است.
  • آیا افزایش نرخ بهره متوقف شده است؟
    در حالی که جروم پاول رییس فدرال رزرو پیش‌تر گفته بود ممکن است در صورت کاهش تورم، افزایش نرخ بهره متوقف شود، انتظرات برای افزایش نرخ بهره در جلسه بعدی (۲۴ خرداد) در حال افزایش است.
لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

84  −  79  =