پیگیری وام فرزند آوری با کد رهگیری بانک ملی + مشاهده وضعیت وام فرزند آوری ۱۴۰۲

جهت پیگیری وام فرزند آوری با کد رهگیری، ابتدا، وارد سایت ve.cbi.ir شوید. سپس، بر روی گزینه سامانه تسهیلات قرض الحسنه فرزند کلیک نمایید. در این صفحه، از منوی سمت راست، گزینه مشاهده وضعیت را انتخاب نمایید.با اندیشه معاصر همراه باشید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ،پیگیری وام فرزند آوری با کد رهگیری بانک ملی چگونه است؟ ما در ادامه در اندیشه معاصر به این موضوع پرداخته ایم. جهت پیگیری وام فرزند آوری با کد رهگیری، ابتدا، وارد سایت ve.cbi.ir شوید. سپس، بر روی گزینه سامانه تسهیلات قرض الحسنه فرزند کلیک نمایید. در این صفحه، از منوی سمت راست، گزینه مشاهده وضعیت را انتخاب نمایید. بانک ملی ایران در راستای اجرای “قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت” اعطای تسهیلات فرزندآوری را پرشتاب و به جد دنبال می کند به گونه ای که طی ۱۲ ماه سال گذشته تعداد ۱۳۶ هزار و ۶۲۸ فقره تسهیلات فرزندآوری به متقاضیان و خانواده های واجد شرایط پرداخت کرده است.

براین اساس این بانک از ابتدای سال گذشته تا پایان اسفند ماه در مجموع به ارزش بیش از ۵۶ هزار و ۳۰۶ میلیارد ریال وام فرزندآوری به متقاضیان واجد شرایط پرداخت کرده است.بر این اساس، شعب بانک ملی ایران نسبت به تعداد فقره تسهیلات اعطایی در مجموع ۱۲ ماه، به طور متوسط بیش از ۳۷۴ فقره وام قرض‌الحسنه فرزندآوری در هر روز به خانواده‌های واجد شرایط پرداخت کرده است.

گفتنی است، پرداخت وام ازدواج توسط بانک ملی ایران به جوانان و واجدین شرایط طی سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل، سیر صعودی داشته است.
لازم به یادآوری است، طی این مدت ۱۷۷ هزار و ۱۳۰ جوان ایرانی با وام ازدواج بانک ملی ایران به خانه بخت رفتند و زندگی مشترک خود را آغاز کردند.

مشاهده وضعیت وام فرزند آوری ۱۴۰۲

همانطور که گفته شد، مرحله اول برای دریافت وام فرزند آوری ۱۴۰۲، ثبت نام افراد متقاضی از طریق سایت ثبت نام وام فرزند آوری می باشد. پس از ثبت نام در این سایت، یک کد رهگیری ده رقمی، به کاربران در صفحه سایت ثبت نام، نمایش داده خواهد شد و یا از طریق پیامک، به شماره تلفن همراه متقاضی که در هنگام ثبت نام در سایت وارد کرده است ارسال می گردد که با آن، افراد متقاضی، می توانند از طریق مراجعه به سایت ve.cbi.ir، وضعیت ثبت نام وام خود را مشاهده نمایند. از این رو، در ادامه، در رابطه با نحوه پیگیری وام فرزند آوری با کد رهگیری و مشاهده اعلام نتایج، توضیحات لازم آورده شده است.

سایت ثبت نام فرزند آوری ۱۴۰۲

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، سعی دارد با توجه به شرایط متقاضیان، انجام روند اخذ وام نوزادان ۱۴۰۲، هرچه بیشتر، تسهیل و تسریع نماید. به همین دلیل، بستری مجازی، به عنوان سامانه تسهیلات قرض الحسنه فرزند، به نشانی اینترنتی ve.cbi.ir، برای تسهیل انجام فرآیند ثبت نام متقاضیان، برای دریافت این وام، راه اندازی شده است.

فرادی که دارای شرایط ثبت نام وام فرزند آوری ۱۴۰۲، می باشند، می توانند مراحل ثبت نام این وام را از طریق سامانه تسهیلات قرض الحسنه فرزند، به نشانی اینترنتی ve.cbi.ir، انجام دهند و در صورتی که شرایط آن ها، جهت دریافت وام فرزند آوری، احراز شود، می توانند این وام را دریافت نمایند. از این رو، در ادامه، در رابطه با نحوه ثبت نام وام فرزند آوری، توضیحات لازم آورده شده است.

مراحل ثبت نام و اخذ تسهیلات قرض الحسنه فرزند

مطالعه دقیق شرایط و دستورالعمل اخذ تسهیلات قرض الحسنه فرزند ، قبل از ثبت نام .

ثبت نام و تکمیل فرم مربوطه از طریق سایت برای هر یک از فرزندان بصورت جداگانه.

دریافت کد رهگیری ۱۰ رقمی.

مراجعه به سایت پس از تعیین شعبه، جهت اطلاع از شعبه عامل اعطای وام فرزند.

توجه : مدت زمانی تعیین شعبه از سوی بانک ها با توجه به میزان منابع قرض الحسنه قابل اعطای بانک، مورد اقدام قرار خواهد گرفت.

مراجعه به شعبه معرفی شده ظرف حداکثر ۱۲ روز کاری از تاریخ تعیین شعبه، با به همراه داشتن مدارک لازم.

اتمام مراحل اخذ وام در شعبه مربوطه.

توجه ۱ : در صورت عدم مراجعه به شعبه مربوطه در مدت زمان تعیین شده ، اطلاعات ثبت نامی شما حذف خواهد شد.

توجه ۳ : حسب مصوبات کمیسیون اعتباری سال ۱۴۰۱ مقرر گردیده است :

متقاضیان دریافت تسهیلات قرض الحسنه فرزند، پس از پذیرش توسط شعب بانک ها، حداکثر ظرف مدت ۶۰ روز کاری نسبت به تکمیل مدارک مورد نیاز اقدام نمایند و در صورت عدم تکمیل مدارک، نام متقاضی از سامانه مربوطه حذف گردد تا امکان بهره مندی سایر متقاضیان در صف از تسهیلات مذکور و شفافیت عملکرد بانک ها به عمل آید.

شرایط ثبت نام وام فرزند آوری ۱۴۰۲

ثبت نام وام فرزند آوری ۱۴۰۲، از طریق سایت تسهیلات فرزند، بخش ثبت نام جدید انجام می شود. از شرایط دریافت این وام، می توان به عدم نیاز به سپرده بانکی و از مدارک لازم نیز، به شناسنامه و کارت ملی والدین و فرزند، اشاره کرد. مبلغ این وام، به ترتیب برای فرزندان اول، دوم، سوم، چهارم و پنجم یا بیشتر، ۳۰، ۶۰، ۹۰، ۱۲۰ و ۱۵۰ میلیون تومان است.

در خصوص شرایط دریافت وام فرزند آوری، توضیحات لازم آورده شده است. وام فرزند آوری، نیاز به سپرده گذاری نخواهد داشت.

آغاز بازپرداخت تسهیلات قرض الحسنه فرزند، پس از ۶ ماه از دریافت این وام می باشد.

افراد متقاضی واجد شرایط دریافت وام فرزند آوری، می توانند برای متولدین مورخ اول فروردین ماه سال هزار و چهارصد به بعد، و حداکثر تا ۲ سال پس از تولد فرزند، برای ثبت نام تسهیلات قرض الحسنه فرزند، اقدام نمایند.

لازم به ذکر است به هر فرزند، تنها یکبار تسهیلات قرض الحسنه فرزند، به پدر تعلق خواهد گرفت. همچنین والدین می توانند نسبت به دریافت زمین و مسکن پس از تولد فرزند سوم مراحل و فرم ثبت نام در سامانه مربوطه را تکمیل نمایند.

همچنین، در صورتی که زمان بازپرداخت وام فرزند آوری، فرزند دیگری از متقاضی به دنیا بیاید، پرداخت تسهیلات قرض الحسنه فرزند، طبق ضوابط دستورالعمل این تسهیلات، به کودک بعدی نیز، تعلق می گیرد.

براساس تبصره ۴ ماده ۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، تسهیلات قرض الحسنه فرزند، به افرادی تعلق خواهد گرفت که نرخ باروری شهرستان محل زادگاه پدر یا فرزند، بالای ۲/۵ نباشد.

کارمزد وام فرزند آوری، بر حسب مصوبات شورای پول و اعتبار، حداکثر ۴ درصد، به صورت سالانه می باشد.

تسهیلات قرض ‌الحسنه فرزند، با گرفتن یک ضامن معتبر و سفته پرداخت می شود.

بر اساس اعلام بانک مرکزی، شرط دارا بودن کارت پایان خدمت، برای دریافت وام فرزندآوری، حذف گردیده و لذا، متقاضیان، بدون ارائه این کارت نیز می توانند برای دریافت وام اقدام نمایند.

افرادی که قصد دارند، از تسهیلات ازدواج، بهره مند شوند، می توانند به صورت غیر حضوری، از طریق مراجعه به سامانه وام ازدواج، به نشانی اینترنتی ve.cbi.ir، اقدام نمایند. برای راهنمایی بیشتر، در رابطه با نحوه ثبت نام وام ازدواج، به لینک زیر مراجعه نمایید.

مدارک لازم برای ثبت نام وام فرزند آوری ۱۴۰۲

افرادی که قصد دریافت وام نوزادان ۱۴۰۲ را دارند، می بایست ابتدا، مدارک لازم برای نوزاد اول، دوم و سوم را جهت اخذ این وام، آماده نمایند و سپس، درخواست خود را برای ثبت نام، جهت دریافت وام فرزند آوری، به بانک های عامل، ارائه کنند. به طور کلی، با توجه به اینکه وام فرزند آوری به چه کسانی تعلق میگیره، متقاضیان، می توانند با در دست داشتن مدارک زیر، برای وام فرزند آوری، ثبت نام کنند و در صورتی که دارای شرایط لازم بودند، این وام را دریافت نمایند.

مدارک لازم جهت ثبت نام اینترنتی وام فرزند آوری

اطلاعات کارت ملی و شناسنامه والدین

اطلاعات شناسنامه نوزاد

آدرس کامل محل سکونت متقاضی

کد پستی ده رقمی محل سکونت متقاضی

مدارک لازم جهت ارائه به بانک برای دریافت وام فرزند آوری

ارائه فتوکپی کارت ملی و شناسنامه پد و مادر نوزاد

ارائه فتوکپی تمامی صفحات شناسنامه فرزند تازه متولد شده

ارائه فتوکپی کارت ملی و شناسنامه ضامن

ارائه یک فقره سفته

مبلغ وام فرزند آوری ۱۴۰۲

میزان مبلغ تسهیلات فرزند آوری، به ازای فرزند اول، سیصد میلیون ریال می باشد.

میزان مبلغ تسهیلات فرزند آوری، به ازای فرزند دوم، ششصد میلیون ریال می باشد.

میزان مبلغ تسهیلات فرزند آوری، به ازای فرزند سوم، نهصد میلیون ریال می باشد.

میزان مبلغ تسهیلات فرزند آوری، به ازای فرزند چهارم، یک میلیارد و دویست میلیون ریال می باشد.

میزان مبلغ تسهیلات فرزند آوری، به ازای فرزند پنجم و بعد از آن، یک میلیارد و پانصد میلیون ریال می باشد.

همچنین، در رابطه با میزان مبلغ وام تولد نوزاد، متعلق به فرزندان دو قلو، به ازای هر فرزند، یک وام تعلق خواهد گرفت و به ترتیب تولد، لحاظ می گردد.

لازم به ذکر است اگر خانواده‌ ای صاحب فرزند سوم و بیشتر شود نیز، می‌ تواند از تسهیلات قرض‌ الحسنه خرید، ساخت و یا وام ودیعه مسکن، بهره مند شود. میزان مبلغ این وام، ۲۰۰ میلیون تومان تعیین خواهد شد و زمان بازپرداخت آن نیز، ۲۰ سال می باشد.

مشاهده وضعیت وام فرزندآوری

افرادی که دارای شرایط ثبت نام وام فرزند آوری ۱۴۰۲، می باشند، می توانند مراحل ثبت نام این وام را از طریق سامانه تسهیلات قرض الحسنه فرزند، به نشانی اینترنتی ve.cbi.ir، انجام دهند و در صورتی که شرایط آن ها، جهت دریافت وام فرزند آوری، احراز شود، می توانند این وام را دریافت نمایند.
مشاهده وضعیت وام فرزندآوری

افرادی که دارای شرایط ثبت نام وام فرزند آوری ۱۴۰۲، می باشند، می توانند مراحل ثبت نام این وام را از طریق سامانه تسهیلات قرض الحسنه فرزند، به نشانی اینترنتی ve.cbi.ir، انجام دهند و در صورتی که شرایط آن ها، جهت دریافت وام فرزند آوری، احراز شود، می توانند این وام را دریافت نمایند. از این رو، در ادامه، در رابطه با نحوه ثبت نام وام فرزند آوری، توضیحات لازم آورده شده است.
وام فرزند آوری به چه کسانی تعلق میگیرد؟ | شرایط ثبت نام ۱۴۰۲

پدران نوزادان متولدشده تاریخ ۱۴۰۰/۰۱/۰۱ به بعد و حداکثر تا ۲ سال بعد از تاریخ تولد نوزاد می‌توانند در سامانه وام فرزند آوری ثبت نام کرده و درخواست خود را ارسال کنند.

پرداخت تسهیلات فرزندآوری به پدر، یک بار برای هر نوزاد متولد شده امکان‌پذیر است. شرایط مهم ثبت نام وام فرزند را در بخش زیر می‎خوانید. (اگر مایل هستید تا از جزئیات بیشتری بدانید، اینجا کلیک کنید: شرایط وام فرزند آوری)

تسهیلات تولد فرزند به پدرانی تعلق می‌گیرد که نرخ باروری شهرستان محل زادگان پدر و یا فرزند، بالای ۲.۵ نباشد.

وام فرزند از نوع وام بدون سپرده و کارمزد آن ۴ درصد است.

تسهیلات قرض‌الحسنه تولد فرزند با اخذ یک ضامن معتبر و سفته پرداخت می‌شود.

بعد از گذشت دوره تنفس شش ماهه، بازپرداخت اقساط وام شروع می‌شود.

برای شروع ثبت نام تسهیلات فرزندآوری و مشاهده وضعیت (یا پیگیری وام) درخواستی خود به سایت وام فرزندآوری ve.cbi.ir مراجعه کنید.

حتی افرادی که بدهی بانکی دارند و مشمول قانون حمایت از افزایش جمعیت هستند، می‌توانند این وام را دریافت کنند. (اما برای دریافت آن لازم است تا نیمی از بدهی خود را با بانک تسویه کرده باشید.) چنانچه چک برگشتی دارید، بعد از پرداخت اقساط آن می‌توانید وام فرزندآوری را دریافت کنید.
سامانه ثبت نام وام فرزندآوری ve.cbi.ir

سامانه ثبت نام وام فرزندآوری به نام سایت فرزند آوری، سایت ثبت نام وام بچه اول و دوم و سامانه ثبت نام وام نوزادان هم در گفتگوهای عادی مردم، شناخته می‌شود. آدرس اینترنتی این سایت، ve.cbi.ir است که برای ثبت نام تسهیلات فرزند اول، دوم، سوم، چهارم و پنجم می‌توانید به آن مراجعه کنید.

بعد از تکمیل ثبت نام وام در این سامانه، می‌توانید به بخش مشاهده وضعیت وام فرزندآوری با کد رهگیری و کد ملی مراجعه کنید تا آخرین وضعیت درخواست تسهیلات خود را ببینید. (تصویر زیر، عکس نخستین صفحه ورود به این سامانه است که برای شروع ثبت نام می‌بایست بر روی دکمه “سامانه تسهیلات قرض الحسنه فرزند” کلیک کنید. توضیحات کامل‌تر نحوه ثبت نام در این سامانه در ادامه آورده شده است.)

سامانه ثبت نام وام فرزندآوری

داشتن شرایط اقتصادی مناسب و فراهم کردن مایحتاج زندگی آن‌ها در طول زندگی،

یکی از دلایل مهم اعطای وام فرزند آوری در بخشنامه بانک مرکزی است.

سایت ثبت نام وام فرزند آوری، سامانه‌ای است که اولین بار، دولت برای تامین هزینه‌های تولد فرزندان به خانواده‌ها معرفی کرد. البته که مدتی قبل‌تر، مردم می‌توانستند تسهیلات ازدواج را با مراجعه اینترنتی به این سامانه دریافت کنند و هم اکنون، این دو نوع وام را می‌توانید دریافت کنید. (دولت در راستای اعطای وام فرزند آوری موظف است تا اجرای صحیح این طرح را به بانک مرکزی بانک‌های عامل بسپارد. بانک مرکزی هم تسهیلات لازم را به واسطه‌ی سپرده‌های قرض الحسنه قرض الحسنه جاری تامین خواهد کرد.)

در راستای طرح وام فرزند، بانک‌های عامل می‌بایست متقاضیان را اعتبارسنجی کنند. بعد از مراحل تکمیلی مانند دریافت سفته و یا یک ضامن معتبر، بانک‌های عامل باید آن تسهیلات را به افراد واجد شرایط پرداخت کنند.

ایا سایت وام فرزندآوری باز است؟

بله به طور کلی، سامانه ثبت نام وام فرزنداوری به نشانی ve.cbi.ir از سوی دولت اعلام شده تا افراد به واسطه آن بتوانند فرم ثبت نام وام فرزند و ازدواج را تکمیل کنند. در مرحله بعد، این افراد می‌بایست منتظر مشخص شدن بانک عامل و مراجعه به آن باشند تا ادامه مراحل تکمیلی را طی کنند.

فرم ثبت نام وام فرزند آوری چیست؟

همانطور که اشاره کردیم، برای ثبت نام وام فرزند می‌بایست به صورت اینترنتی وارد سامانه تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری شوید و فرم مربوطه را پر کنید. در این فرم می‌بایست اطلاعات هویتی و محل سکونت پدر نوزاد را وارد کنید. سپس، اطلاعات هویتی نوزاد را هم بنویسید تا به مرحله بعد وارد شوید.

راهنمای ثبت نام وام فرزند آوری در سایت ve.cbi.ir، شرایط افراد متقاضی و نحوه پیگیری آن در بخش زیر آمده است:

نحوه ثبت نام وام فرزند آوری ۱۴۰۲

اگر جزو افرادی هستید که شرایط ثبت نام وام فرزند آوری ۱۴۰۲ را دارید، از طریق سامانه تسهیلات قرض الحسنه فرزند به نشانی اینترنتی ve.cbi.ir می‌توانید شروع به ثبت درخواست خود کنید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

10  +    =  17