تشریح بحران بانکداری ۲۰۲۳ و آنچه سرمایه گذاران باید بدانند

سلامت صنعت بانکداری برای سرمایه گذاران مهم است. چرا بانک ها در سال 2023 تا این حد با مشکل مواجه شده اند و آینده به چه شکل است؟

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، بانک‌ ها سال 2023 را به چالش کشیده ‌اند، زیرا سقوط‌ برخی بانک ها، نگرانی ‌هایی را در مورد بحران در سیستم ایجاد کرده است.

چندین مؤسسه تأسیس شده با مشتریان قابل توجه سقوط کرده اند و سرمایه گذاران را در پی خود ورشکسته کرده اند و سؤالاتی را در مورد اینکه آیا بانک های بیشتری در آینده شکست خواهند خورد یا خیر و اینکه فعالان بازار برای محافظت از خود چه کاری باید انجام دهند، ایجاد کرده اند.

بحران بانکی چیست؟

امسال سقوط بانک ‌ها یکی از بزرگترین سقوط ‌های تاریخ ایالات متحده بوده است و عوامل زیادی پشت این موضوع وجود دارد.

نرخ ‌های بهره بالاتر و تصمیم‌ های مدیریتی ضعیف بخشی از آنچه باعث این ورشکستگی ها شده است می باشد، که یادآور روزهای نزولی است که در سال 2008 که به سرعت، منجر به نوسانات ناگهانی در حرکت مشاهده شد.

شاید تعجب آور نباشد که موسساتی مانند شرکت بیمه سپرده فدرال (FDIC) و هیئت مدیره فدرال رزرو به سرعت وارد عمل شدند تا از آسیب بیشتر پس از شروع مسائل بانکی جلوگیری کنند.

سی ‌ان ‌ان می ‌گوید: «سیاست‌ گذاران همچنین خاطرنشان کردند که اقدامات انجام شده توسط فدرال رزرو و سایر سازمان ‌های دولتی برای کاهش شیوع احتمالی و ایمن کردن سیستم مالی ایالات متحده، نگرانی های فوری را با موفقیت فرو نشانده و شرایط را در بخش بانکی بهتر کرده است.»

کدام بانک ها در سال 2023 سقوط کرده اند؟

بانکی که آغازگر مشکلات این بخش بود، بانک سیلیکون ولی (SVB) بود که در درجه اول به صنعت فناوری خدمات رسانی می کرد.

اگرچه SVB یکی از 20 بانک بزرگ تجاری ایالات متحده بود، اما SVB قبل از اینکه ورشکستگی ناگهانی آن را در کانون توجه قرار دهد، نسبتا ناشناخته بود.

در مرکز مشکلات این بانک، سرمایه‌ گذاری سپرده ‌های کوتاه‌ مدت در بدهی ‌های بلند مدت بود. پس از فروش اوراق بهادار با ضرر و سپس تلاش برای جذب 2/25 میلیارد دلار، سرمایه گذاران نگران شدند.

دنیس ام. کلر، مدیرعامل Better Markets، بلافاصله پس از بدتر شدن وضعیت SVB گفت: وضعیت SVB به سرعت وخیم شد به طوری که نمی ‌توانست بیش از پنج ساعت دوام بیاورد. این امر به این دلیل است که سپرده گذاران آن چنان سریع پول خود را برداشت می کردند که بانک ورشکست شده بود و تعطیلی روزانه به دلیل یک دوره کلاسیک بانکی اجتناب ناپذیر بود.

دارایی های بانک در اوایل ماه مارس توسط FDIC توقیف شد

پس از فروپاشی چشمگیر SVB، دور بعدی سقوط بانکی دیری نپایید. در واقع این اتفاق تنها چند روز بعد رخ داد، زمانی که Signature Bank مستقر در نیویورک در سومین سقوط بانکی بزرگ در تاریخ ایالات متحده سقوط کرد.

به گفته FDIC، مشکلات بانک Signature را می توان در پیگیری «رشد سریع و بی حد و حصر» توسط یک تیم «مدیریت ضعیف» جستجو کرد.

مترجم: مسعود اسکندری

منبع

https://investingnews.com/banking-crisis-explained-timeline/

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

80  ⁄    =  80