قیمت خودرو امروز ۳ خرداد ۱۴۰۲

قیمت خودرو همانند هفته‌های گذشته، روزهای با آرامش خود را سپری می‌کند. به‌طوری که امروز هم در اغلب خودروها، کاهش اندک و یا ثبات قیمتی خوبی تجربه کردیم.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت خودرو در سوم خرداد ماه ۱۴۰۲ با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت کارنامه با تغییراتی مواجه شد.

این تغییرات، اغلب همانند روند روزهای گذشته با ثبات و کاهش نسبی همراه بود. البته در مواردی افزایش بسیار کمی نیز تجربه کردیم. پس از برگزاری مرحله دوم فروش سامانه یکپارچه و اختصاص نوبت برای اخذ خودرو به همه ثبت نامی‌ها، عطش بازار تا حد زیادی فروکش کرده. البته ثبات نرخ ارز در ثبات سایر بازارها بی‌تاثیر نیست.

قیمت خودروهای داخلی

در سایت‌های خرید و فروش، قیمت خودرو در لحظه نگارش این گزارش به این شرح ثبت شده است:

پراید ۱۳۱ با تبعیت از پراید ۱۱۱ کاهش قیمت ۵ میلیونی نسبت به روز گذشته را تجربه کرد. به‌طوری که قیمت پراید ۱۳۱ به ۳۴۵ میلیون تومان و پراید ۱۱۱ با ۵ میلیون کاهش، به ۳۵۵ میلیون تومان رسید.

قیمت پژو پارس LX TU5، ساخت ۱۴۰۱ که در روزهای گذشته کاهش چشم‌گیری را تجربه کرده بود، امروز سوم خرداد ماه، نسبت به روز گذشته ثابت مانده و به نرخ ۶۴۰ میلیون تومان معامله شد.

پژو 207i دنده‌ای، ساخت ۱۴۰۱ که در چند روز گذشته کاهش قیمت زیادی نسبت به سایر محصولات داشت؛ اما امروز برخلاف روزهای اخیر ۱۰ میلیون تومان افزایش قیمت در معاملات داشت و با ۶۷۰ میلیون تومان در بازار معامله شد.قیمت تارا اتوماتیک مدل ۱۴۰۲ که سدان لوکس ایران خودرو محسوب می‌شود، امروز با ۴ میلیون تومان کاهش، دوباره به قیمت دو روز قبل بازگشت و در نرخ ۸۸۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

قیمت خودروهای خارجی و مونتاژی

در بازار خودروهای خارجی و مونتاژی نیز همانند داخلی‌ها، قیمت خودرو از آرامش نسبی همانند روزهای گذشته برخوردار بود و اغلب دارای روند نزولی بودند.

ام وی ام X22 PRO همانند روز گذشته با همان نرخ یک میلیارد و ۸۰ میلیون تومان معامله شد.

قیمت جک J4 ساخت 1402 نیز همانند X22 PRO، نسبت به روز گذشته ثابت بوده و در همان حدود 910 میلیونی خرید و فروش می‌شد.

اما این میان خودروی بسترن B30 با مدل ۱۴۰۰ که قیمت آن در روزهای گذشته ثابت بود، امروز با ۴۰ میلیون تومان کاهش، به قیمت یک میلیارد و ۴۶۰ میلیون تومان رسید و بیش‌ترین کاهش را در بین مونتاژی‌ها نصیب خود کرد.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

باتوجه به وضعیت سایر بازارها و همچنین ثبات نسبی نرخ ارز، انتظار می‌رود تا زمانی که تغییراتی در نرخ ارز نداشته باشیم، آرامش بازار خودرو حفظ شده و شاهد تغییرات قیمتی بالایی نباشیم.

از طرفی با توافق صورت گرفته میان مونتاژکاران و شورای رقابت، خودروسازان قیمت‌های اعلامی شورای رقابت را قبول کرده و نرخ فروش محصولات‌شان را کاهش دادند. با کاهش قیمت کارخانه محصولات مونتاژی و ثابت ماندن باقی متغیرهای اقتصادی، قیمت بازاری آن‌ها نیز با شیب کم‌تری کاهش یافته و یا ثابت خواهد ماند.

البته روز گذشته با انتشار خبری مبنی‌بر جریمه خودروسازان در صورت تخلف، می‌توان درک کرد که سازمان تعزیرات نیز احتمال تخلف خودروسازان را می‌دهد. بنابراین تا زمانی که خودروسازان، اقدام به فروش محصولات‌شان با قیمت‌های بالاتر نکنند، و از طرفی باقی پارامترهای اقتصادی ثابت بماند، قیمت خودرو در همین محدوده ثابت خواهد ماند.

اما این نکته را نباید از یاد برد که در شرایط تورمی کشور ما، وضعیت همه بازارها در بلندمدت صعودی است.

برای مطالعه بیشتر صفحه اخبار خودرو تجارت‌نیوز را دنبال کنید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  7  =  3