چگونه علم هواشناسی به شرکت های بیمه کمک می کند؟

سیل، طوفان، آتش سوزی های جنگلی و امواج گرمایی ناشی از تغییرات اقلیمی سالانه میلیاردها دلار خسارت در ایالات متحده ایجاد می کنند. دانشمندان فدرال امیدوارند که دسترسی بهتر به داده های آب و هوایی به صنعت بیمه های املاک کمک کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از ریسک نیوز، شرکت های بیمه به دنبال پرداخت هزینه تعمیرات پس از بلایا و حتی بازسازی کل خانه ها و کسب و کارهایی هستند که ویران شده اند. زمانی که طوفان ایان بیش از 100 میلیارد دلار خسارت در فلوریدا ایجاد کرد که حداقل نیمی از آن ها بیمه شده بود، هزینه فزاینده بیمه ‌گران در سال گذشته بیش از پیش به چشم آمد.

با رایج تر شدن تغییرات اقلیمی شدید، شرکت ‌های بیمه در سراسر کشور قیمت ‌ها را افزایش می‌ دهند یا کلاً بیمه‌ نامه‌ ها را لغو می ‌کنند و صاحبان خانه ‌ها را به حال خود می‌ گذارند. فلوریدا، کارولینای شمالی، لوئیزیانا، کلرادو، اورگان و کالیفرنیا همگی شاهد بوده اند که بیمه گران پس از سیل، طوفان و آتش سوزی های مکرر، بیمه نامه ها را لغو کرده، یا ایالت را ترک کرده اند.

روی رایت، سرپرست موسسه بیمه کسب و کار و ایمنی خانه که یک گروه تحقیقاتی تحت حمایت صنعت بیمه است، می ‌گوید: «آمریکایی ‌های بیشتر و بیشتری به طبیعت آسیب وارد می کنند. این تغییر در آب و هوا بهای خود را دارد.»

اکنون دو آژانس علمی فدرال در حال تلاش برای کمک به حل این قضیه هستند. اداره ملی اقیانوسی و جوی (NOAA) و بنیاد ملی علوم (NSF) می گویند که یک مرکز تحقیقاتی ایجاد خواهند کرد که بر ارائه داده های تغییرات آب و هوایی به صنعت بیمه تمرکز دارد.

علم هواشناسی می تواند به شرکت ها کمک کند تا آینده را ببینند

هدف این است که به بیمه‌ گران کمک کنیم تا بفهمند سیل ‌ها، آتش ‌سوزی ‌ها، امواج گرما و سایر بلایای ناشی از تغییرات اقلیمی در آینده چقدر و تا چه حد شدید خواهند بود تا شرکت ‌ها بتوانند کسب ‌و کار خود را برای مقابله با این ریسک تطبیق دهند.

اینطور نیست که شرکت های بیمه در حال حاضر تغییرات آب و هوایی را در نظر نگرفته باشند. سارا کاپنیک، دانشمند ارشد NOAA می ‌گوید: «بیمه ‌گران در تلاش برای درک ریسک تغییرات اقلیمی فیزیکی بسیار پیچیده هستند.»

اما، کاپنیک می ‌گوید، روش ‌هایی که بیمه ‌گران در حال حاضر برای تعیین میزان هزینه برای بیمه ‌نامه دارایی استفاده می‌ کنند، معمولاً شامل پیش ‌بینی‌ های دقیق و بلند مدت درباره چگونگی تغییرات اقلیمی در آینده نیست. در عوض شرکت ‌ها بر اطلاعاتی در مورد آنچه در گذشته اتفاق افتاده است تکیه می ‌کنند: برای مثال طوفان ‌ها چقدر باعث سیل شده ‌اند یا هوا در ماه اوت چقدر گرم می ‌شود.

مشکل اینجاست که آینده و حتی حال دیگر شبیه گذشته نیست. طوفان ‌های بزرگ که قبلاً به ندرت رخ می ‌دادند، رایج ‌تر می‌ شوند. گرم ترین روزها اغلب فراتر از چیزی است که هر کسی تا به حال تجربه کرده است.

رایت می ‌گوید: «آنچه در مورد باران و باد و آتش‌ سوزی در سال 1990 می ‌دانستیم، و آنچه در سال 2010 می ‌دانستیم، اطلاعات مفیدی است، اما برای درک ریسک هایی که در سال 2025 و 2030 برای ما پیش می ‌آیند، کافی نیست. NOAA و داده‌ هایی که آن ها ارائه می ‌کنند، برخی از درست ترین داده‌ های موجود در هر نقطه از جهان است.»

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

21  −  19  =