مخابرات از سرویس نظارت تصویری ابری خود رونمایی کرد

شرکت مخابرات منطقه تهران از سرویس نظارت تصویری ابری این شرکت که با نام هوبان شناخته می‌شود رونمایی کرد.

این سرویس مشتری را قادر می‌سازد تا از مزایای یکپارچه‌سازی، هوشمندسازی و راه‌حل‌های نظارت تصویری تخصصی مبتنی بر فضای ابری بهره‌مند شود و علاوه بر آن از ویژگی‌های هوش مصنوعی در تجزیه و تحلیل تصاویر استفاده کند.

در مراسمی که یکشنبه ۳۱ اردیبهشت برای رونمایی از هوبان برگزار شدمجید سلطانی، مدیرعامل شرکت مخابرات، خطاب به مدیران سایر استان‌ها گفت: استان‌ها خود پیش‌قدم شوند و مقدمات را فراهم کنند. سرمایه‌گذاری در چنین حوزه‌هایی همچون نظارت تصویری ابری زودتر از حوزه‌های دیگر جواب می‌دهد. خام فروشی و ارائه خدمات خام مخابراتی عاقبت خوبی ندارد.

او ادامه داد: هر چه تلاش می‌کنیم هزینه‌ها دارد از درآمدها جلوتر می‌رود و تنظیم‌گری هم که باید حواسش به همه مسائل باشد نیست و کاری نمی‌توانیم بکنیم، بنابراین شرکت مخابرات باید به ارائه سرویس‌های جدید رو بیاورد. او تاکید کرد ما یک شبکه بزرگ و مشتریان دائمی خوبی داریم.

سلطانی با تاکید بر لزوم آموزش نیروهای انسانی به موازات آماده‌سازی زیرساخت‌ها گفت: شرکت‌هایی که کار پیمانکاری انجام می‌دهند شبکه وسیع و بزرگی در مخابرات دارند که باید از ظرفیت‌های آنان استفاده کرد.

او در پایان ابراز امیدواری کرد که این طرح در مدت زمانی کوتاه در سراسر کشور اجرایی شود.

حسن متقی، معاون تجاری مخابرات منطقه تهران با بیان این که در استانداردهای جهانی بازاریابی وقتی عمر یک سرویس تمام می‌شود با سرویس دیگری جایگزین می‌شود گفت: پیشنهاد من تغییر پارادایم است. باید به سمت سرویس‌های جدید و قابل ارائه برویم. آیا پهنای باند بسیار بالای  FTTH به تنهایی برای مشتریان جذاب است؟ با استفاده از خدمات ابری می‌توان سرویس‌های جذاب‌تری را برای مشتریان فراهم کرد. این نوع خدمات امنیت بالا و بهره‌وری بالایی دارند و تنها محدود به یک دستگاه خاص نیستند.

علاوه بر این، مزیت اصلی رایانش ابری پرداخت براساس مصرف است. او درباره مدل تجاری سرویس نظارت تصویری(Vsaas) گفت: این سرویس در چهار مدل نقره‌ای، طلایی، پلاتینیوم و الماس به فروش می‌رسد. متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت IVSaas.ir اطلاعات لازم را دریافت کنند.

او با اشاره به طرح اینترنت نامحدود با مودم که پیشتر از آن رونمایی شده بود گفت: این سرویس با کاوش محیطی ادغام شده که نام آن به ایناموکم تغییر پیدا کرده است.

در ادامه این مراسم سید علی ملک جعفریان، مدیر مخابرات استان تهران با اشاره به لزوم تغییر نگرش در کسب‌وکارها به ارائه آمار و ارقامی درباره مصرف ترافیک در سال‌های اخیر پرداخت و گفت:  در ۱۰ اسفند سال ۱۳۹۸ که ابتدای شیوع کرونا بود در طی ۲۴ ساعت حجم ترافیک بین‌الملل ۱۲۸۸ ترابایت بوده است که با ۱۶ درصد کاهش در شهریور ۱۳۹۹ به ۱۰۷۹ ترابایت رسید. پس از آن و با افزایش ۵۸.۷درصدی حجم ترافیک بین‌الملل در هشت اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۷۱۳ ترابایت شد اما پس از وقوع ناآرامی‌ها با کاهش بیش از ۳۵ درصد به عدد ۱۱۰۶ در نهم مهر ماه سال گذشته رسید.

به گفته ملک جعفریان حجم ترافیک بین‌الملل در ۲۹ اردیبهشت سال جاری ۱۲۶۲ ترابایت بوده است. او ادامه داد: در حال حاضر ۵۳ درصد از حجم مصرفی ترافیک کل برای بین‌الملل و مابقی در داخل مصرف می‌شود.

داوود زارعیان، معاون تجاری و امور مشتریان شرکت مخابرات ایران در بخش دیگری از مراسم رونمایی از هوبان اعلام کرد: پیش‌بینی شده در آمد شرکت مخابرات ایران در سال ۱۴۰۵ به هفتاد هزار میلیارد تومان برسد.

او ادامه داد: پیش‌بینی می‌کنیم ۲۵ هزار میلیارد تومان از این مبلغ از ارائه سرویس‌های نوین تامین شود. زارعیان با بیان این که بهره‌وری سرویس‌های قدیمی کاهش یافته است افزود: درآمد ۷۸ شرکت تلکامی بزرگ با میلیاردها دلار سرمایه از هفت شرکت فناوری کمتر است. این درحالی است که هزینه شرکت‌های فناوری سه یا چهار درصد شرکت‌های تلکامی است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

52  +    =  53