اپل سال گذشته جلوی ۲ هزار میلیارد دلار تراکنش کلاهبرداری را گرفته است

اپل سال گذشته از ۲ هزار میلیارد دلار تراکنش کلاهبرداری جلوگیری کرده و بیش از ۲۸۲ میلیون حساب کاربری به دلیل فعالیت غیرمجاز و نقض سیاست‌های این شرکت از سوی کوپرتینویی‌ها حذف شده است. اپ‌ استور با حدود یک میلیون و ۶۷۰ هزار اپلیکیشن تنها در سال گذشته ۱۸۶ هزار اپلیکیشن را به دلیل نقض دستورالعمل‌های خود از فروشگاه حذف کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک اولین گزارش شفافیت اپل برای فروشگاه اپلیکیشین‌های این شرکت نه تنها نشانگر حجم بالای تراکنش‌ها است بلکه موفقیت این غول تکنولوژی در جلوگیری از حجم بالایی از تراکنش‌های کلاهبرداری را نشان می‌دهد.

فروشگاه اپلیکیشین‌های اپل به سختگیری بیشتری نسبت به گوگل معروف است و در حالی که دعوا برسر انحصار کوپرتینویی‌ها در این فضا ادامه دارد سال گذشته (۲۰۲۲) نیز بیش از ۱۸۶ هزار اپلیکیشین به دلیل نقض قرارداد یا سیاست‌های این شرکت از فروشگاه حذف شده‌اند.

یکی از نکات جالب گزارش شفافیت اپ‌ استور، حساسیت اپل در بحث طراحی است. از مجموع ۱۸۶ هزار و ۱۹۵ اپلیکیشنی که از اپ‌استور حذف شده‌اند، دلیل حذف ۱۴۹ هزار و ۳۷۸ مورد آنها بحث طراحی است.

با این حال حدود ۳۲ هزار اپلیکیشن نیز به دلیل کلاهبرداری و نقض بند‌های توافق این شرکت با توسعه دهندگان از اپل استور اخراج شده‌اند و احتمالا ارتباطی نزدیکی با ۲ هزار میلیارد دلار تراکنش کلاهبرداری دارند.

در سالی که گذشت مشکلات قانونی هم حدود ۱۹۶ اپلیکیشن را قربانی کرده‌اند که البته در کنار تعداد بالای اپلیکیشین‌های حذف شده چندان به چشم نمی‌آیند.

با وجود اینکه در سال ۲۰۲۲ تعداد کمی از اپلیکیشین‌های اپ‌استور قربانی درخواست دولتی شده‌اند اما چین با اختلاف بسیار زیادی در صدر قرار دارد.

سال گذشته یک هزار و ۴۷۴ اپلیکیشین به درخواست ۱۱ دولت از اپ‌ استور حذف شده است اما از این بین یک هزار و ۴۳۵ مورد مربوط به چین است و تنها ۳۹ اپلیکیشن مربوط به ۱۰ کشور باقی مانده است که در این بین هم هند با ۱۴، پاکستان با ۱۰ و روسیه با ۷ مورد در رده‌های بعدی قرار دارند.

گزارش شفافیت اپ‌استور نشان می‌دهد که پلتفرم ۳۶ میلیون و ۹۷۴ هزار حساب توسعه‌دهنده را در خود دارد که یک میلیون و ۸۷۳ هزار اپلیکیشین فعال در این فروشگاه را توسعه داده‌اند.

بیش از ۴۲۸ هزار حساب توسعه دهنده نیز به دلیل نقض مقررات از اپ‌استور حذف شده که دلیل عمده آنها کلاهبرداری (۴۲۸ هزار و ۲۴۹ مورد) است و باقی مانده هم درنتیجه نقض قوانین کنترل صادرات حذف شده‌اند.

اپل پس از حذف حساب‌ها ۳ هزار و ۳۳۸ مرتبه درخواست تجدید نظر دریافت کرده است و نهایتا ۱۵۹ حساب پس از تجدید نظر احیا شده‌اند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  2  =  1