جهش معنادار حباب سکه/ پیش بینی قیمت سکه امروز ۲ خرداد

بررسی های به عمل نشان می دهد فشار دو اهرم صعودی به بازار سکه موجب شد که سکه بازان از لاک احتیاط خارج شوند و تقاضا در بازار فلز گران بهای داخلی زیاد شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از اقتصادنیوز ، بازار سکه امامی در روز های اخیر ملتهب شده است. هجوم خریداران به بازار سکه موجب شده فلز گران بهای داخلی از ابتدای هفته جاری تا روز دوشنبه نزدیک به 2 میلیون و 500 هزار تومان افزایش را ثبت کند .

جهش معنادار حباب سکه

البته با افزایش قیمت سکه ، فاصله ارزش ذاتی و نقدی آن نیز جهش معناداری پیدا کرده؛ به عنوان مثال روز گذشته این فاصله به بیش از 8 میلیون تومان رسیده بود.برخی از فعالان باور دارند بازار در ابتدای هفته دچار هیجانات مقطعی شده است و به همین دلیل حباب بالا رفته است.

فشار دو اهرم صعودی به بازار سکه

بررسی های به عمل نشان می دهد فشار دو اهرم صعودی به بازار سکه موجب شد که سکه بازان از لاک احتیاط خارج شوند و تقاضا در بازار فلز گران بهای داخلی زیاد شود.

بسیاری از تحلیلگران اقتصادی باور دارند  قیمت سکه  بعد از جهش اونس طلا به بالای 1970 دلار و از سوی دیگر  افزایش قیمت دلار   مسیر رشد را طی کرد.

اثر پایان ثبت نام خودرو در  بازار سکه

در کنار این‌ عوامل، با پایان ثبت نام خودرو،  بازار سکه  جذاب شده و به نظر می رسد یکی دیگر از دلایل رشد  سکه امامی  سرازیر شدن پول های خودرویی ها به  بازار سکه  باشد.

قیمت طلا اطلاح شد

شب گذشته  طلای جهانی  تا نزدیک 1980 دلار بالا رفت اما دوباره  به 1972 دلار برگشت.فلز گران بهای جهانی صبح امروز تا 1961 دلار پایین آمد که نسبت به دیروز کاهش تقریبا 10 دلاری را نشان می دهد.از نگاه برخی از معامله گران افت طلا ممکن است تا حدودی بر روی سطح تقاضا در بازار سکه ایران اثر بگذارد.

ماندگاری دلار در مرز حمایت 

با این حال ، قیمت دلار دیشب بالای مرز حمایتی بسته شد.برخی از فعالان بازار می گفتند در صورتی که اسکناس آمریکایی در روز جاری بالای محدوده یاد شده باقی بماند این امر ممکن است قدرت معامله گران صعودی  بازار سکه  را تقویت کند.

قیمت سکه بین طلا و دلار/سکه نزولی می شود؟

از سوی دیگر؛ اگر نرخ دلار در روز جاری اصلاح شود با توجه به شکاف عمیق ارزش ذاتی و نقدی سکه احتمال عقبگرد فلز گران بهای داخلی محتمل خواهد بود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

35  +    =  36