فقط ۱۳ درصد موتورسواران کشور بیمه‌نامه دارند

با وجود بیش از۱۱.۵ میلیون موتورسوار در کشور، تنها ۱.۵ میلیون یعنی ۱۳ درصد موتورسواران دارای بیمه نامه هستند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از ایرنا، مهدی قمصریان مدیر عامل صندوق تامین خسارت های بدنی کشور روز شنبه در دیدار با سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان افزود: علاوه بر این تعداد، ۳ میلیون خودروی سواری نیز در کشور فاقد بیمه نامه هستند.

وی با بیان اینکه این صندوق برای جبران خسارات رانندگی در مواردی که تحت پوشش بیمه نیستند، ایجاد شده است، عنوان کرد: سال گذشته چهار هزار پرونده در استان گیلان در این خصوص تشکیل و تاکنون ۳۵۰ میلیارد تومان خسارت مربوط به دیه در این استان پرداخت شده است.

قمصریان با تاکید بر اهمیت و ضرورت بیمه وسایل نقلیه افزود: بر اساس قانون ارائه هر گونه خدمت به وسایل نقلیه فاقد بیمه نامه ممنوع است و بر همین اساس شماره گذاری وسایل نقلیه کشاورزی نیز باید منوط به خرید بیمه نامه باشد.

مدیر عامل صندوق تامین خسارات بدنی کشور با بیان اینکه تا سال گذشته حمل و نقل ریلی کشور فاقد بیمه نامه شخص ثالث بوده است، افزود: خوشبختانه در سال جاری قطارها نیز مشمول حق بیمه نامه شخص ثالث شده اند که یک گام مهم در این زمینه محسوب می شود.

قمصریان با بیان اینکه میزان تلفات جاده ای طی یک هفته در کشورمعادل سقوط ۲ هواپیما است، یادآور شد: در این راستا باید علاوه بر اصلاح نقاط خطرآفرین و ارتقای کیفیت خودرو ها به دنبال ارتقای فرهنگ راهنمایی و رانندگی و گسترش فرهنگ بیمه باشیم.

ضرورت ترویج فرهنگ بیمه در جامعه

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان هم در این نشست با تاکید بر ضرورت ترویج و تعمیق فرهنگ بیمه در جامعه گفت: باید تبعات منفی نداشتن بیمه نامه توسط رسانه ها به مردم اطلاع‌رسانی شود.

محمد جلایی با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی در جهت ترویج فرهنگ بیمه در جامعه اظهار کرد: به عنوان نمونه اگر تجربه برخی از افرادی که زندگی آنان به خاطر نداشتن بیمه از هم پاشیده شده به صورت مستند از طریق رسانه ها اطلاع رسانی شود این خود می تواند تاثیر بسزایی در گسترش فرهنگ بیمه در میان مردم داشته باشد.

وی با اشاره به بیانات بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) مبنی بر این که تخطی از قوانین راهنمایی حرام شرعی است، افزود: عوامل وقوع سوانج رانندگی جاده، وسیله نقلیه و عامل انسانی است که در این میان نقش عامل انسانی بسیار بارزتر از ۲ عامل دیگر است و می تواند آن ۲ عامل دیگر را هم به نوعی تحت تاثیر قرار دهد.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان با تاکید بر ضرورت ارتقای کیفیت خودروها و اصلاح نقاط حادثه خیز جاده ای خاطرنشان کرد: ما به عنوان مسئول موظفیم متعهدانه، پیگیر رفع این مشکلات و کاهش عوامل خطرزا و به تبع آن کاهش سوانح رانندگی باشیم.

وی تصریح کرد: اگر هر یک از ما در جایگاه مسئول، عامل به تکالیف خود نباشیم باید در روز قیامت پاسخگوی عملکردمان در قبال مردم باشیم.

جلایی با بیان اینکه باید خدماتی که به مردم ارائه می شود، با اطلاع رسانی مناسب برای آنان تشریح شود، اضافه کرد: متاسفانه در این بخش دچار ضعف هستیم و نتوانسته ایم به درستی خدمات انقلاب را برای مردم تبیین کنیم.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان در پایان در راستای حمایت از اقدامات این صندوق در استان گیلان اعلام آمادگی کرد و گفت: با توجه به آثار حیاتی خدمات این صندوق سعی خواهیم کرد در زمینه کمک به عملکرد این صندوق پیشتاز باشیم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

61  −    =  54