بیمه شخص ثالث البرز را بهتر بشناسیم

بیمه البرز یکی از شرکت‌های قدیمی‌ در صنعت بیمه است که در سال 1338 فعالیت خود را آغاز کرد و با توجه به سرمایه بخش خصوصی این شرکت در حال خدمات رسانی به بیمه‌گزار‌های عزیز است.

شرکت بیمه البرز در رشته‌های مختلف بیمه‌ای در حال فعالیت بوده و سهم فروش قابل توجهی را به خود اختصاص داده است. بیمه اتومبیل یکی از رشته‌های پرطرفدار و پر فروش در شرکت‌های بیمه‌ای است و در بیمه شخص ثالث، خسارت‌های مالی و جانی وارد شده به اشخاص زیان دیده شده جبران خواهد شد.

در بیمه البرز اگر راننده در تصادف با اشخاص ثالث، خسارتی به آن‌ها وارد کند طبق قانون باید جبران خسارت کرد. البته که بیمه شخص ثالث تنها برای جبران خسارت به اشخاص زیان دیده نیست و خسارت‌های جانی راننده‌های مقصر را هم جبران خواهد کرد. بیمه البرز جزو شرکت‌هایی است که بیمه نامه ثالث را با شرایط مناسب و مختلف به بیمه‌گزار‌ها ارائه می‌کند. در این مطلب درباره بیمه خودرو در شرکت البرز توضیحاتی خواهیم داد با ما تا انتهای متن همراه باشید.

بیمه شخص ثالث بیمه البرز

همانطور که می‌دانید بیمه شخص ثالث هزینه‌های جبران خسارت تصادف توسط راننده مقصر به اشخاص ثالث را پرداخت خواهد کرد. طبق قانون، وسایل نقلیه زمینی باید بیمه شخص ثالث را خریداری کند و در غیر این صورت پلیس راهنمایی و رانندگی می‌تواند خودرو را توقیف کرده و به پارکینگ منتقل کند. بیمه شخص ثالث شرکت البرز، دو نوع پوشش خسارت جانی و مالی را تحت پوشش بیمه نامه خود قرار داده و هنگام حادثه، جبران خسارت‌ها را تا سقف تعهدات خود انجام می‌دهد. منظور از بیمه شخص ثالث این است که به شخص اول بیمه‌گزار، به شخص دوم بیمه‌گر و به شخص زیان دیده در حادثه شخص ثالث گفته می‌شود. در حقیقت هر شخص ثالث جز راننده مقصر که مسبب حادثه شده است، تحت پوشش بیمه و خسارت‌های جانی و مالی قرار می‌گیرد.

پوشش‌های بیمه شخص ثالث بیمه البرز

همانطور که قسمت قبل توضیح داده شده بیمه اتومبیل پوشش‌های مختلفی دارد که عبارتند از:

·پوشش جانی اشخاص زیان دیده شده که با توجه به میزان دیه اعلام شده از سوی قوه قضاییه به شرکت‌های بیمه‌ای اعلام می‌شود و بیمه البرز هم موظف به پرداخت تعهدات است. حداکثر سقف پوشش جانی در سال 1402 مبلغی معادل یک میلیارد و دویست میلیون تومان و حداقل آن 900 میلیون تومان مشخص شده است.

·پوشش مالی اشخاص زیان دیده شده در حادثه یکی دیگر از پوشش‌های این بیمه نامه است که حداقل مبلغ تحت پوشش 30 میلیون و حداکثر آن تا 600 میلیون تومان تعیین شده است.

بیمه البرز دارای پوشش مالی است

استثنائات بیمه ثالث در بیمه البرز

هر بیمه نامه‌ای با توجه به برخی از پوشش‌ها استثنائاتی دارد و بیمه شخص ثالث همانند این بیمه نامه‌ها دارای ریسک‌های مختلف است که تحت پوشش این بیمه نامه قرار نمی‌گیرد. در حقیقت استثنائات بیمه ثالث مواردی است که شرکت بیمه، هیچ تعهدی در برابر جبران خسارت‌های وارد شده توسط این موارد را تحت پوشش قرار نمی‌دهد. خسارت‌های خارج از تعهد بیمه شخص ثالث عبارتند از:

·خسارت‌های وارد شده به وسیله نقلیه راننده مقصر

·خسارت‌ به محموله و تجهیزات وسیله نقلیه راننده مقصر

·هزینه‌های مستقیم یا غیرمستقیم ناشی از تشعشعات اتمی‌‌و رادیواکتیو

·خسارات ناشی از محکومیت جزائی و پرداخت جرایم

مزیت‌های خرید بیمه ثالث از بیمه البرز

بیمه شخص ثالث جزو انواع بیمه خودرو است که شرکت بیمه البرز آن را ارائه می‌کند و مزیت‌های مختلف آن باعث شده است که مورد استقبال افراد قرار گیرد. این مزیت‌ها به شرح زیر است:

·بیمه البرز 56 شعبه برای پرداخت خسارت و بیش از 2000 نماینده فعال در سرتاسر کشور دارد تا خدمات بیمه‌ای را ارائه کنند. می‌دانید که هر چه تعداد مراکز پرداخت خسارت بیشتر باشد، میزان دسترسی بیمه‌گزار‌ها هم راحت‌تر بوده و کارها تسریع می‌شوند.

·بیمه شخص ثالث البرز تمام خسارت‌های وارد شده به اشخاص ثالث حادثه و خسارت‌های بدنی که به راننده مقصر وارد شده را تحت پوشش قرار می‌دهد.

·پرداخت خسارت در شرکت بیمه با مبلغ 320 میلیون تومان جزو مزیت‌های اصلی این شرکت البرز محسوب می‌شود که یکی از بالاترین سقف تعهدات در بیمه ثالث است.

·بیمه شخص ثالث البرز خدمات ارزیابی خسارت سیار دارد. در حقیقت پس از وقوع حادثه، کارشناس بیمه البرز به محل اعزام شده و میزان خسارت وارد شده را ارزیابی می‌کند.

مدارک لازم برای دریافت خسارت مالی بیمه شخص ثالث

مدارک بخصوصی برای دریافت خسارت مالی بیمه شخص ثالث نیاز است.

برای اینکه بتوانید خسارت‌های وارد شده را از شرکت بیمه دریافت کنید باید مدارک مورد نیاز را به بیمه‌گر خود تحویل دهید. این مدارک برای جبران خسارت‌های مالی و جانی کمی ‌تفاوت دارد که عبارتند از:

مدارک خسارت‌های مالی:

·اصل برگه کروکی یا گزارشات مقامات انتظامی

·کارت ماشین یا سند مالکیت هر دو طرف حادثه

·اصل و کپی کارت ملی هر دو طرف حادثه

·اصل و کپی بیمه نامه دو طرف حادثه

·گواهینامه راننده مقصر و راننده زیان دیده شده

مدارک خسارت‌های جانی:

·بیمه ‌نامه شخص ثالث مقصر حادثه

·اصل و تصویر گواهینامه مقصر حادثه

·کپی کارت شناسایی و شناسنامه مالکیت وسیله نقلیه

·اصل و کپی کارت ملی راننده مقصر حادثه

·گزارش‌های مقامات انتظامی‌‌اعم از اولیه و نهایی

·گزارش کاردان فنی تصادفات یا کارشناسان رسمی‌دادگستری

·کپی برابر اصل شده اوراق بازجویی جهت قبولی تقصیر طرفین حادثه

·گزارش پزشکی قانونی جهت مصدومین

·رای بدوی و تجدید نظر دادگاه (در صورت اعتراض هر یک از طرفین)

علاوه بر مدارک گفته شده اگر حادثه منجر به فوت شخص ثالث شود، باید مدارک زیر هم تحویل داده شود:

·تصویر برابر اصل شده مدارک فوت

·معاینه جسد

·جواز دفن و خلاصه رونوشت وفات

·انحصار وراثت نامحدود

·قیم نامه (در صورت وجود صغیر در ورثه)

·کپی تمام صفحات شناسنامه باطل شده متوفی

·تصویر شناسنامه اولیا دم (بازماندگان)

محاسبه بیمه شخص ثالث بیمه البرز

بیمه شخص ثالث بیمه البرز قابل محاسبه است.

محاسبه بیمه برای شخص ثالث رابطه مستقیم با مبلغ دیه اعلام شده در ابتدای هر سال دارد. در سال 1402 مبلغ دیه برای ماه حرام معادل یک میلیارد و دویست میلیون تومان اعلام شد و با توجه به این نرخ، محاسبه بیمه شخص ثالث انجام می‌شود. عوامل مختلف دیگری هم وجود دارد که می‌تواند به طور مستقیم بر روی قیمت بیمه شخص ثالث تاثیر گزار باشد و برای محاسبه بیمه خودرو البرز باید آن‌ها را در نظر گرفت. این موارد عبارتند از:

·تخفیف عدم خسارت بیمه نامه

·مدت اعتبار بیمه نامه

·سال ساخت

·سال تولید خودرو

·تعداد سیلندر

·کاربری خودرو

·تخفیفات درنظر گرفته شده از سوی شرکت بیمه

·سقف تعهدات بیمه

استعلام بیمه البرز در بیمه دات کام

اگر می‌خواهید که بیمه شخص ثالث البرز را استعلام کنید، دو روش پیش روی شما است که به صورت حضوری و به صورت آنلاین این شرایط فراهم شده است. برای مراجعه حضوری می‌توانید به شعب بیمه البرز مراجعه کرده و از قیمت بیمه خودرو خود مطلع شوید، اما در این مسیر علاوه بر صرف هزینه، انرژی و زمان شما هدر می‌رود. به شما پیشنهاد می‌کنیم که از روش آنلاین و غیر حضوری برای استعلام و خرید بیمه شخص ثالث خودرو بیمه البرز اقدام کنید. بیمه دات کام یک سامانه استعلام، مقایسه و خرید آنلاین انواع بیمه است که با دریافت مجوز از سوی بیمه مرکزی به صورت  24 ساعت شبانه روز و در طول 7 روز هفته در خدمت بیمه‌‌گزار‌ها است. خدمات بیمه البرز در این سایت ارائه می‌شود و امکان خرید اینترنتی انواع بیمه شخص ثالث، بیمه بدنه برای مشتری‌ها و بیمه‌گزار‌ها فراهم شده است.

کافی است به وب سایت bimeh.com مراجعه کرده و در صفحه اصلی به بخش منوی محصولات مراجعه کنید. سپس با انتخاب بیمه نامه مورد نظر خود و وارد کردن اطلاعات بیمه‌ای درخواست شده، کارشناس‌های بیمه‌ای این اطلاعات را دریافت و بررسی می‌کنند و در نهایت در کوتاه‌ترین زمان بیمه نامه شما را درب منزل تحویل خواهند داد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  6  =  1