شرط مهم برای ورود قیمت سکه به کانال جدید /پیش بینی بازار سکه

برخی از تحلیلگران هم معتقدند که در آخرین روز اردیبهشت 1402 این احتمال وجود دارد که قیمت دلار مانند روز های‌گذشته در یک دامنه خاص دچار نوسانات رفت و برگشتی شود و احتمال ورود سکه به کانال جدید را دور از انتظار می دانستند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از اقتصادنیوز، معامله گران سکه در اولین روز هفته جاری ترغیب به خرید فلز زرد رنگ داخلی شدند. بررسی ها نشان می دهد ترکش افزایش قیمت طلای جهانی به قیمت سکه امامی برخورد کرد و سکه بازان را در موقعیت خرید قرار داد.

از سوی دیگر، نوسان صعودی نرخ دلار باعث شد که خریداران با خیال راحتری روانه بازار شوند.از طرفی هم  به نظر می رسد با توجه به پایان ثبت‌نام  خودرو در روز جمعه  بخشی از نقدینگی با بازار طلا و سکه سرازیر شده است.

شرط مهم برای ورود سکه به کانال جدید

قیمت سکه امامی دیروز  در حول و حوش ۳۰۰ هزار تومان گران شد و به مرز مقاومتی ۳۰ میلیون و۷۰۰ هزار تومان رسید. تحلیلگران اقتصادی باور دارند در صورتی که  نرخ دلار در روز جاری به مسیر رشد دیروز ادامه دهد و سکه بالای محدوده ثبات پیدا کند احتمال ورود به کانال جدید محتمل می شود.

احتمال رفت و برگشت دلار در یک دامنه

برخی از تحلیلگران هم معتقدند که در آخرین روز اردیبهشت 1402 این احتمال وجود دارد که قیمت دلار مانند روز های‌گذشته در یک دامنه خاص دچار نوسانات رفت و برگشتی شود و احتمال ورود سکه به کانال جدید را دور از انتظار می دانستند.

احتمال احتیاط خریداران

از سوی دیگر شب گذشته هم خبر آمد که سران قوا، اختیارات ارزی بانک مرکزی را افزایش دادند، هنوز جزئیات زیادی از این خبر منتشر نشده، با این حال فعالان اقتصادی می گفتند ‌این اختیارات ممکن است احتیاط خریداران را افزایش دهد و در نتیجه سطح تقاضا را تا حدودی کنترل کند.

کسب سود در آخرین روز اردیبهشت؟

عده ای هم با توجه به رشد قیمت سکه در روز پنجشنبه گذشته و روز شنبه معتقدند که سکه‌بازان در دومین روز هفته که در واقع آخرین روز اردیبهشت ۱۴۰۲ می باشد ممکن است بخشی از خریدهای قبلی خود را بفروشند و  به تبع آن سکه امامی در مقایسه با روز قبل اصلاح شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

14  +    =  24