بانک‌ها امسال چقدر وام ازدواج و فرزند پرداخت کرده‌اند؟

تا ۲۷ اردیبهشت امسال، بانک‌های عامل بیش از 10.7 همت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و فرزند پرداخت کرده‌اند که این میزان طی بازه زمانی مشابه در سال گذشته 9.4 همت و در سال 1400 نیز 3.9 همت بوده است.

اکوایران، مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی با اعلام این خبر گفت: توزیع سهمیه‌های تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج بر اساس شاخص‌هایی همچون منابع قرض‌الحسنه پس‌انداز و جاری بانک‌ها، تعداد شعب هر بانک، پراکندگی در سطح استان‌ها، زمینه‌های تخصصی فعالیت بانک‌ها، عملکرد سنوات گذشته بانک‌های عامل و با مصوبه شورای پول و اعتبار به عنوان تنها مرجع رسمی سیاستگذاری پولی و اعتباری کشور تعیین و در سال جاری قبل از موعد قانونی به بانک‌های عامل ابلاغ شده است.

مهدی صحابی افزود: بانک مرکزی برای اولین‌بار در پایان اسفند پارسال با هدف کاهش وقفه ایجاد شده در ابتدای سال سنوات قبل که به دلیل عدم ابلاغ سهمیه‌های سال جدید (به دلیل زمان‌بر بودن تعیین سهمیه‌ها و طرح و تصویب آن در کمیسیون‌های این بانک) صورت می‌گرفت، سهمیه‌های مربوط به فروردین و اردیبهشت سال 1402 را به صورت دو دوازدهم تعیین و در اولین روز کاری سال جاری (۵ فروردین) ابلاغ کرد.

وی ادامه داد: عملکرد شبکه بانکی در پرداخت این تسهیلات در سنوات گذشته که همواره مورد تقدیر مقامات و نهادهای ذیربط از جمله مجلس شورای اسلامی، دولت محترم و… شده، بیانگر حساسیت و اهمیت این موضوع برای بانک مرکزی است. روند سنوات گذشته نیز مؤید افزایش سرعت پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه از خرداد بوده و از میزان انتظار دریافت تسهیلات کاسته خواهد شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  2  =  2