قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۰۲/۲۷

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۳ درصد افزایش به ۱۹۹۱ دلار و ۸۴ سنت رسید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از رویترز، بی‌ثباتی نسبت‌به سقف بدهی آمریکا باعث افزایش ارزش دلار و سود اوراق بهره خزانه‌داری آمریکا شده و قیمت طلا را از 2000 دلار پایین‌تر آورده است.

 مذاکرات درمورد بالابردن سقف بدهی آمریکا تا قبل‌از اول ژوئن، ادامه دارد و دراین‌بین بالا رفتن ارزش دلار طلا را تحت فشار گذاشته است.

 قیمت هر اونس طلا امروز با 0.13 درصد افزایش به 1991 دلار و 84 سنت رسید.

 از طرف دیگر افزایش ترس از سیاست‌های سخت‌گیرانه فدرال رزرو آمریکا هم بر قیمت طلا تأثیر می‌گذارد. تعدادی از سیاست‌گذاران آمریکا در این هفته درمورد تورم بالا هشدار دادند که احتمالاً باعث افزایش بیشتر نرخ بهره بانک مرکزی خواهد شد.

 جروم پاول رئیس فدرال رزرو آمریکا قرار است در روز جمعه سخنرانی کند و سرنخ‌های بیشتری درمورد تصمیمات بانک مرکزی در اختیار سرمایه‌گذاران قرار دهد.

 بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگه‌داری طلا به‌عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد. بنابراین قیمت آن را در کوتاه‌مدت تحت فشار قرار خواهد داد.

 اما از طرف دیگر ادامه ترس از رکود اقتصاد آمریکا در سال جاری میلادی تا حدی تمایل به طلا را به‌عنوان یک پشتوانه ایمن بالا برده و از آن حمایت خواهد کرد.

 قیمت نقره امروز با 0.18 درصد افزایش به 23 دلار و 94 سنت رسید و پلاتین با 0.48 درصد افزایش، 1068 دلار و 83 سنت معامله می‌شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

85  ⁄    =  17