فین تک آلمانی اولین بانک بومی امور مالی غیر متمرکز را راه اندازی می کند

استارت ‌آپ فین ‌تک Unstoppable Finance مستقر در برلین، که در حال حاضر بیشتر به خاطر کیف پول رمزنگاری خود به نام Ultimate شناخته شده است، امروز اعلام کرد که اولین «بانک بومی DeFi» سازگار اروپایی را در کنار یک استیبل کوین با پشتوانه فیات به دنبال دستورالعمل MiCA راه اندازی خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، هنوز جوهر تصویب لایحه جدید اتحادیه اروپا در زمینه بازارهای دارایی های رمزنگاری شده (MiCA) خشک نشده، نقطه عطفی در قوانین رمزنگاری جامع برای 27 دولت این بلوک آغاز شده است و کوره های نوآوری برای حداقل چهار شرکت ارز دیجیتال اروپایی مشتعل شده است.

استارت ‌آپ فین ‌تک Unstoppable Finance مستقر در برلین، که در حال حاضر بیشتر به خاطر کیف پول رمزنگاری خود به نام Ultimate شناخته شده است، امروز اعلام کرد که اولین «بانک بومی DeFi» سازگار اروپایی را در کنار یک استیبل کوین با پشتوانه فیات به دنبال دستورالعمل MiCA راه اندازی خواهد کرد.

Unstoppable می‌ گوید که ذخایری که نزد بانک مرکزی اروپا نگهداری می ‌شود، زیربنای استیبل کوین جدید و مجموعه خدمات بانکی DeFi (امور مالی غیر متمرکز) آن را تقویت می‌ کند.

پیتر گروسکوپف، یکی از بنیانگذاران و CTO در مصاحبه ای با Decrypt می گوید، بازوی بانکی DeFI تضمین می کند که استیبل کوین به طور کامل، همانطور که در قانون جدید بروکسل مشخص شده است، توسط ذخایر پشتیبانی می شود.

پیش از تاسیس Unstoppable، Grosskopf با Maximillian von Wallenberg-Pachaly و Omid Aladini برای راه ‌اندازی صرافی دیجیتال Börse Stuttgart (BSDEX)، که اولین صرافی رمزنگاری قانونی در آلمان بود، همکاری کرد.

این سه نفر سپس Unstoppable Finance را در سال 2021 تأسیس کردند. کیف پول Ultimate DeFi آن ها به کاربران امکان می دهد با پروتکل های Ethereumand Solana، دارایی های خود نگهبانی و ترید کریپتو از طریق تلفن های هوشمند خود داشته باشند.

Grosskopg روی بحران‌ های نقدینگی اخیر را که در اوایل سال جاری بانک ‌های Silicon Valley، Signature Bank، Silvergate و Credit Suisse را تحت تاثیر قرار داد، تاکید کرده و نشان داد که چگونه هرج و مرج به طور خلاصه باعث کاهش ارزش دلاری پایدار Circle شد «زیرا [Circle] بخش ‌هایی از ذخایر خود را در حساب ‌های بانکی مختلف نگه می ‌دارد».

گروسکوپف گفت: «ما می ‌توانیم به همراه [بانک DeFi Unstoppable] در هر زمانی پول را به حساب بانک مرکزی اروپا (ECB) واریز کنیم. ما سعی می کنیم تا آنجا که ممکن است پول را در حساب بانک مرکزی اروپا بگذاریم، زیرا به [فیات] به عنوان پایدارترین شکل پولی که امروز داریم اعتماد داریم، بنابراین به مدیریت ریسک بانک بستگی ندارد. این پول تضمین شده است و این تضمین چیزی است که ما سعی می کنیم آن را به حداکثر برسانیم.»

استیبل کوین این شرکت از نظر قانونی به عنوان «توکن پول الکترونیکی» طبقه بندی می شود، که معمولاً به هر استیبل کوین مبتنی بر بلاک چین اشاره دارد که ارزش خود را با قیمت ارز فیات که به آن ارجاع می دهد، نشان می دهد.

وقتی از گروسکوپف پرسیده شد که آیا Unstoppable خود را با قوانین جدید اتحادیه اروپا وفق می دهد، گروسکوپف با تکیه بر سابقه قبلی خود به عنوان بخشی از تیم موسس و مدیر ارشد فناوری Solarisbank، اولین شرکت فناوری که هفت سال پیش مجوز بانکداری دیجیتال آلمان را دریافت کرد، پاسخ مثبت داد.

در مورد اینکه این سه نفر دقیقا چه زمانی قصد راه اندازی بانک را دارند، هنوز مشخص نیست.

یکی از سخنگویان Unstoppable Finance به Decrypt گفت: «هنوز جدول زمانی مشخصی وجود ندارد. همچنین بستگی به این دارد که با چه سرعتی بتوانیم همه مجوزهای لازم را دریافت کنیم.»

مترجم: مسعود اسکندری

منبع

https://decrypt.co/139439/german-fintech-unstoppable-finance-launch-europes-first-defi-native-bank

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  61  =  66