پی ریزی اقتصاد هوشمند نیازمند سالانه ۱ میلیارد دلار سرمایه گذاری است

مدیر عامل شرکت ملی انفورماتیک در نخستین همایش ملی اقتصاد هوشمند و توسعه:

مدیرعامل شرکت ملی تاکید کرد: هوشمندسازی باید مبتنی بر یک نقشه راه فرآیندی و از طریق هوشمندسازی فرآیندها محقق شود و لزوماً راه اندازی سامانه های متعدد به هوشمندسازی منتج نخواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از روابط عمومی شرکت ملی انفورماتیک، دکتر علی عبدالهی در نخستین همایش ملی اقتصاد هوشمند و توسعه با اشاره به اینکه اقتصاد هوشمند مبتنی بر شایسته سالاری است، افزود: برای دستیابی به ثمرات و نتایج موثر در اقتصاد هوشمند لازم است توجه داشته باشیم که هوشمند سازی یک فرآیند است و نمی شود یکباره به آن عزیمت کرد و از نتایج آن بهره برد، بلکه مستلزم یک تغییر پارادایم در سیاست ها، افکار، نظرات، راهبردها و برنامه هاست.

مدیرعامل شرکت ملی تاکید کرد: هوشمندسازی باید مبتنی بر یک نقشه راه فرآیندی و از طریق هوشمندسازی فرآیندها محقق شود و لزوماً راه اندازی سامانه های متعدد به هوشمندسازی منتج نخواهد شد.

ایشان با اشاره به روند پرشتاب سرمایه گذاری خصوصی و دولتی در حوزه هوش مصنوعی در کشورهای پیشرفته و در حال توسعه تصریح کرد: سهم اقتصاد هوشمند از اقتصاد جهانی به سرعت در حال اقزایش و توسعه است و ایفای نقش در اقتصاد هوشمند جهانی نیازمند سرمایه گذاری ویژه در هوشمندسازی است. در خوشبینانه ترین حالت اگر می خواهیم در این روند جهانی سهمی داشته باشیم و از نتایج آن بهره مند شویم، باید سالانه حداقل 1 میلیارد دلار سرمایه­گذاری در این زمینه انجام دهیم.

دکتر عبدالهی همچنین با اشاره به برنامه های گروه ملی انفورماتیک طی 3 سال آینده با هدف سرمایه گذاری در بخش اقتصاد هوشمند و توسعه هوش مصنوعی در این گروه گفت: برنامه های ویژه ای برای ارتقای توسعه زیرساخت های مبتنی بر فناوری های هوشمندساز از جمله هوش مصنوعی، بلاک چین و اینترنت اشیاء در گروه ملی انفورماتیک در دست پیگیری داریم که بر این اساس هدف گذاری های ویژه ای نیز صورت داده ایم، افزایش تعداد نیروهای انسانی متخصص در زمینه هوشمند سازی تا 10درصد کل نیروها و تخصیص حداقل 5درصد کل بودجه شرکتهای گروه به پروژه های مبتنی بر اقتصاد هوشمند از جمله برنامه های عملیاتی گروه ملی انفورماتیک تا 3 سال آینده خواهد بود.

مدیر عامل شرکت ملی انفورماتیک همچنین از تصمیم این شرکت برای تبدیل شدن به یکی از بزرگترین سرمایه گذاران در زمینه فناوری های هوشمندساز طی سه سال آینده خبر داد.

گفتنی است نخستین همایش ملی اقتصاد هوشمند و توسعه مالی به میزبانی شرکت بورس و اوراق بهادار برگزار شد. در این همایش رئیس صندوق توسعه ملی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، معاون فناوری های نوین بانک مرکزی، رئیس انجمن مالی ایران، رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و همچنین فعالانی از بخش خصوصی از جمله مدیران عامل شرکتهای اسنپ و دیجی پی حضور داشتند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  ×    =  42