پیش‌بینی قیمت بیت کوین همزمان با اعلام داده‌های تورم آمریکا

باوجود افت قیمت بیت کوین و افزایش انتظارات اصلاحی در این ارز دیجیتال، بسیاری از معامله‌گران امروز منتظر داده‌های تورم اقتصاد آمریکا هستند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از تجارت‌نیوز، در زمان اعلام خبر توقف برداشت بیت کوین، کاهش ارزش بیت کوین بسیار ناچیز بود، به طوری که این ارز دیجیتال تنها 1 درصد کاهش قیمت داشت که نشان می‌دهد گارد بیت کوین در میان مدت همچنان صعودی است.

نرخ تورم اصلی ایالات متحده در تمرکز

براساس شاخص (CPI)، قیمت مصرف کننده ایالات متحده در مارس 2023 نسبت به مدت مشابه سال قبل 5.0 درصد افزایش داشته و به نرخ سالانه 301.836 رسیده است.

گفتنی است، بازار انتظار رشد 5.2 درصدی را داشت که منجر به رسیدن شاخص به 302.254 واحد می‌شد، بنابراین این کاهش مطابق با انتظارات بازار است. از زمان نگارش این گزارش، تورم کل برای 9 ماه متوالی کاهش داشته و در حال حاضر به پایین‌ترین سطح خود از ماه می 2021 رسیده است.

کاهش کم بیت کوین باوجود حواشی بایننس

بایننس دو بار در بازه 12 ساعتی برداشت بیت کوین را به دلیل حجم زیاد و کارمزدهای بالا متوقف کرد. سپس بایننس بار دیگر برداشت بیت کوین را متوقف کرد و توضیح داد که این صرافی تعداد زیادی درخواست دارد که باید پردازش شوند. این صرافی قبلا برداشت BTC را در 7 می به دلیل سرریز احتمالی تراکنش‌ها روی بلاکچین متوقف کرده بود.

برداشت‌ها نیم ساعت بعد دوباره برقرار شد. با این حال، در تاریخ 8 می، بایننس اعلام کرد که به دلیل تعداد بالای تراکنش‌های معلق، دوباره برداشت بیت کوین را به حالت تعلیق درآورده است. بر اساس گزارش‌ها، در حال حاضر حدود 400 هزار تراکنش بیت کوین در انتظار پردازش در ممپول قرار دارند.

در زمانی که بایننس برداشت بیت کوین را برای دومین بار متوقف کرد، تعداد تراکنش‌های معلق در این ممپول به حدود 485 هزار افزایش یافت.

Mempool فضایی است که تراکنش‌ها به طور موقت در آن نگهداری می‌شوند تا زمانی که توسط گره‌ها در بلاکچین تأیید شوند. در حال حاضر، تقریباً 400 هزار تراکنش در انتظار پردازش در ممپول بیت کوین وجود دارد که این تعداد در زمان توقف برداشت دوم بایننس به حدود 485 هزار فزایش یافته است.

ارزش این تراکنش‌ها در مجموع بیش از 5 میلیارد دلار است و حجم بالای تراکنش‌های پردازش نشده، بایننس را وادار کرد تا برداشت بیت کوین را برای دومین بار در عرض 12 ساعت به طور موقت متوقف کند.

در حالی که بایننس برای دومین بار برداشت بیت کوین را به دلیل حجم قابل توجه درخواست‌های برداشت معوق متوقف کرد، OKX  گزارش داد که خدمات سپرده‌گذاری و برداشت بیت کوین آن برخلاف کارمزد تراکنش‌های بالا همچنان فعال است. با این حال، حجم بالای برداشت این رمز ارز فشار بسیاری را بر قیمت وارد کرد و باعث شد که به زیر 29 هزار دلار سقوط کنند.

 

روند قیمت بیت کوین

ارزش این ارز دیجیتال روند نزولی مستمری را نشان داده و به زیر سطح حمایت 28 هزار دلار در طول جلسه معاملاتی ایالات متحده سقوط کرده است که توسط شاخص‌های تکنیکال مانند RSI و MACD تایید شده است.

این ارز دیجیتال پس از شکست در عبور از میانگین متحرک نمایی 50 روزه در حال حاضر به سمت سطح مقاومت 28 هزار دلاری می‌رود. افت بیشتر به زیر این سطح می‌تواند منجر به هدف قرار دادن سطح 27 هزار و 700 دلاری شود.

در حالی که RSI در وضعیت اشباع فروش قرار دارد، خط روند 28 هزار و 350 دلاری که توسط این رمز ارز شکسته شده است نشان می‌دهد که حرکت نزولی احتمالا ادامه خواهد داشت.

با این حال، اگر این ارز دیجیتال بتواند با موفقیت از سطح 28 هزار و 500 دلار عبور کند، به طور بالقوه می‌تواند به سطح 29 هزار دلار و سپس 29 هزار و 500 دلار برسد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

64  −  63  =