قیمت طلای جهانی افزایشی شد

قیمت طلا امروز (دوشنبه) با کاهش ارزش دلار افزایش یافت، در حالی که سرمایه‌گذاران منتظر اطلاعات تورم آمریکا در این هفته بودند که می‌تواند بر موضع سیاست پولی فدرال رزرو تأثیر بگذارد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از اخباربانک، بهای هر اونس طلا تا ساعت ۸ و ۵۵ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۵.۴ درصد افزایش به ۲۰۲۳ دلار رسید و قیمت طلای آمریکا نیز با ۰.۲۷ درصد افزایش به ۲۰۲۴ دلار رسید. شاخص دلار ۰.۱ درصد کاهش یافت و شمش را برای خریداران خارجی جذاب‌تر کرد. داده‌های شاخص قیمت مصرف‌کننده ایالات‌متحده در روز چهارشنبه منتشر می‌شود.

تیم واترر، تحلیلگر ارشد بازار گفت: هرگونه نشانه‌ای از کاهش تورم به دلیل انتظارات پایین نرخ بهره فدرال‌رزرو می‌تواند باعث افزایش طلا شود و مانعی برای رشد دلار خواهد بود.

واترر افزود که اگر نشانه‌هایی از ضعف بیشتر در اقتصاد ایالات‌متحده باشد و قیمت‌ها زودتر به ۲۱۰۰ دلار برسد، طلا در میان ذینفعان اصلی خواهد بود. عدم قطعیت اقتصادی و نرخ‌های پایین‌تر، تقاضا برای شمش‌های با بازده صفر را افزایش می‌دهد.

بر اساس گزارش رویترز، ادوارد میر، تحلیلگر فلزات گفت: پیش‌بینی می‌کنیم محدوده معاملاتی بین ۱۹۵۴ تا ۲۰۸۰ دلار در هر اونس طلا (در ماه مه) باشد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۲ درصد افزایش به ۲۵.۷ دلار رسید. پلاتین با ۰.۲ درصد افزایش به ۱۰۶۱ دلار و ۳۶ سنت رسید و پالادیوم با ۱.۳ درصد افزایش به ۱۵۱۰ دلار و ۵۵ سنت رسید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

81  ⁄  9  =