شیوه‌ نامه جدید نظام کارمزد/ کارمزد کف خرید از کارتخوان ۱۲۰ تومان اعلام شد

بر اساس بخشنامه بانک مرکزی در خصوص اصلاح کارمزد خدمات بانکی ریالی و الکترونیکی، در کارمزد خرید از کارتخوان های فروشگاهی و در تراکنش های تا سقف 600 هزار تومان مبلغ 120 تومان و تراکنش های بالاتر از سقف 600 هزار تومان 0/0002 درصد مبلغ تراکنش کارمزد گرفته خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، بانک مرکزی پس از گذشت سه سال طی بخشنامه ای تعیین انواع و میزان حداقل و حداکثر کارمزد خدمات بانکی ریالی و الکترونیکی را به شبکه بانکی ابلاغ کرد.

نگاهی دقیقتر به این لیست و ردیف 28 نشان می دهد که بانک مرکزی کارمزد خرید را به لیست کارمزدهای خدمات الکترونیکی اضافه کرده است.

بر این اساس در کارمزد خرید از کارتخوان های فروشگاهی در تراکنش های تا سقف 600 هزار تومان مبلغ 120 تومان و تراکنش های بالاتر از سقف 600 هزار تومان ۰/۰۰۰۲ درصد مبلغ تراکنش کارمزد گرفته خواهد شد.

بانک مرکزی در این بخشنامه کارمزد خرید را بعد از یک دهه تغییر داده است.

به نظر می رسد بروزرسانی این کارمزد می تواند منجر به رشد و توسعه ناوگان شرکت های پرداخت الکترونیک شود.

بانک مرکزی در این بخشنامه تاکید کرده که بر اساس دستور العمل جدید، کارمزد قابل اخذ از دارنده کارت صفر است.

بر اساس این بخشنامه، اصلاح نظام کارمزد پذیرندگان به صورت مرحله‌ ای اجرا خواهد شد و تراکنش‌ های با مبالغ بالا در اولویت اجرا هستند.

همچنین تا اطلاع ثانوی پذیرندگان صنف نانوایی و سوپرمارکت از پرداخت کارمزد مستثنی شده‌ و سهم آنها همچنان توسط بانک پذیرنده پرداخت خواهد شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

54  −    =  50