بزرگترین تروریست مالی در جهان

میلیاردر هندی و مدیر عامل بانک کوتاک ماهیندرا، طی اظهاراتی با انتقاد از سیاست‌های آمریکا درباره استفاده از دلار به عنوان ابزاری برای فشار به دیگر کشورها تأکید کرد که جهان به شدت به یک جایگزین نیاز دارد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از تسنیم، اودی کوتاک، میلیاردر هندی و مدیر عامل بانک کوتاک ماهیندرا، طی اظهاراتی در روز جمعه با انتقاد از سیاست‌های آمریکا درباره استفاده از دلار به عنوان ابزاری برای فشار به دیگر کشورها تأکید کرد که جهان به شدت به یک جایگزین نیاز دارد.

این بانکدار که در مراسم جوایز اکونومیک تایمز صحبت می کرد، دلار را “بزرگترین تروریست مالی در جهان” توصیف کرد.

وی توضیح داد که از آنجایی که اکثر دارایی‌های جهانی به دلار در حساب‌های به اصطلاح “نوسترو” نزد بانک‌های ایالات متحده نگهداری می شوند، این دارایی‌ها کاملاً به تصمیمات بانکداران و مقامات آمریکایی وابسته هستند.

کوتاک گفت: یکی در ایالات متحده می تواند بگوید: شما نمی توانید (این پول)را از فردا صبح برداشت کنید – و شما گیر کرده‌اید. این قدرت ارز ذخیره است.

این میلیاردر هندی افزود: بنابراین، جهان به شدت به دنبال یک ارز ذخیره جایگزین است. وی پیشنهاد کرد که هند باید از فرصت استفاده کند تا ارز خود یعنی روپیه را ارز ذخیره جهانی کند.

وی اظهار داشت: زمان آن فرا رسیده است که تلاش خود را انجام دهیم که احتمالاً 10 سال طول خواهد کشید. برای دستیابی به این هدف، هند باید اعتماد سایر بازیگران جهانی را با ایجاد نهادهای مالی قوی و چارچوبی قوی “که به هوس هیچکس وابسته نباشد”  جلب کند.

این بانکدار هندی در ادامه تأکید کرد که که مدعیان قوی دیگری برای این نقش نمی‌بیند.

وی گفت: فکر نمی‌کنم اروپا بتواند (واحد پول خود را به ارز ذخیره جهان تبدیل کند) چرا که کشورهای عضو آن از هم گسیخته شده‌اند.

او افزود: فکر نمی‌کنم بریتانیا یا ژاپن آنقدر دارایی داشته باشند که این موقعیت را اتخاذ کنند، اگرچه پوند و ین هر دو ارزهای آزاد هستند. من فکر می‌کنم چین با بسیاری از کشورهای جهان مشکل اعتماد دارد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

5  +  5  =