طلا در بازار جهانی بالاتر می‌رود؟

قیمت طلا در بازار جهانی در روز جمعه و پیش از تعطیلی بازار با تقویت ارزش دلار در آستانه انتشار آمارهای تورم در ایالات‌متحده کاهش یافت، اما آشفتگی‌های اقتصادی برای دومین افزایش ماهانه متوالی، طلا را به عنوان پناهگاه امن نگه داشت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از رویترز قیمت طلا در بازار جهانی روز جمعه و پیش از تعطیلی بازار، پس از افت بازدهی و افزایش نگرانی‌ها در مورد آشفتگی بانکی ایالات‌متحده، بازگشت کرد و به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک پناهگاه امنی را برای دومین رشد ماهانه خود قرار داد و این در شرایطی بود که تورم ثابت ایالات‌متحده شرط ‌بندی برای افزایش نرخ بهره را در هفته آینده تقویت کرد.

بهای هر اونس طلا روز جمعه و پیش از تعطیلی بازار به ۱۹۹۰ دلار و ۶۰ سنت رسید و قیمت طلا در بازار آمریکا نیز به ۱۹۹۱ دلار و ۶۰ سنت رسید.

دانیل پاویلونیس، استراتژیست ارشد بازار در RJO گفت: گزارش فدرال رزرو تقریباً همزمان با کاهش بازدهی ۱۰ ساله خزانه‌داری به اوج رسید و طلا را بالا برد اما همه چیز به اظهارات پاول، رئیس فدرال در هفته آینده بستگی دارد.

وزارت بازرگانی ایالات‌متحده روز جمعه اعلام کرد که شاخص قیمت اصلی هزینه‌های مصرف شخصی آن در ماه گذشته ۰.۳ درصد افزایش یافته است. داده‌ها همچنین نشان داد که فشارهای اساسی قیمت همچنان قوی باقی مانده است و معامله‌گران را ترغیب می‌کند تا به شرط بندی‌ها برای افزایش نرخ در هفته آینده ادامه دهند.

بر اساس گزارش رویترز، تای وونگ، تاجر مستقل فلزات مستقر در نیویورک گفت: به نظر می رسد طلا در حال حاضر در محدوده اخیر خود باقی بماند، اگر چه کاهش به ۱۹۶۵ دلار می‌تواند باعث زیان بیشتر شود. طلا در اواسط آوریل و با توجه به بحران بانکی به بالاترین حد یک ساله خود یعنی ۲۰۴۸ دلار و ۷۱ سنت رسیده بود. دلار به سمت کاهش ماهانه پیش می‌رود و شمش را برای خریداران خارجی ارزان‌تر می‌کند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، پیش از تعطیلی بازار، نقره در ۲۴.۹۵ دلار در هر اونس ثابت ماند، پلاتین نیز در ۱۰۷۷ دلار و چهار سنت ثابت بود، در حالی که پالادیوم ۰.۱ درصد افزایش یافت و به ۱۴۹۶ دلار و ۴۷ سنت رسید که همگی به سمت دومین صعود ماهانه خود حرکت کردند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  +  9  =