هرمزگان، گیلان و بوشهر صدرنشین افزایش سرانه کارتخوان فروشگاهی شدند

بر مبنای آخرین آمار شاپرک، استان های هرمزگان، گیلان و بوشهر به ترتیب بیشترین رشد را در تعداد سرانه کارتخوان فروشگاهی در اسفند ماه تجربه کردند. اما استان های اردبیل، آذربایجان شرقی، سمنان، خراسان رضوی و اصفهان از کمترین رشد برخوردار بودند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، استان های مازندران، یزد و بوشهر از لحاظ ابزار کارتخوان فروشگاهی فعال سیستمی بیشترین تعداد سرانه را در اسفند ماه به دست آوردند. سرانه استان مازندران از ابزار کارتخوان فروشگاهی 0،201 عدد به ازاء هر فرد بالای 18 سال است. این سرانه در استانهای یزد و بوشهر به ترتیب 0،192 عدد و 0،189 عدد به ازاء هر فرد بالای 18 سال ثبت شده است.
اما کمترین سرانه اسفند ماه با 0،121 عدد به استان سیستان و بلوچستان تعلق دارد. استانهای لرستان و قم نیز به ترتیب با 0،132 عدد و 0،134 عدد به ازاء هر فرد بالاتر از 18 سال در رتبه های دوم و سوم کمترین سرانه کارتخوان فروشگاهی در بین کل 31 استان کشور قرار گرفتند.
میانگین سرانه تعداد کارتخوان فروشگاهی کل استانها در بهمن ماه 0،155 عدد به ازاء افراد بالای 18 سال بود که در اسفند ماه با 1,9 درصد افزایش به 0،158 عدد ارتقا یافت.
استان اردبیل با 0،6 درصد کمترین رشد را تجربه کرد و بیشترین افزایش این سرانه نیز 2،9 درصد بود که به استان هرمزگان تعلق داشت.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  ×  1  =