پرداخت الکترونیک پاسارگاد بابت هر سهم ۳۰۰ ریال سود تقسیم کرد

خیز پپکو برای کسب رتبه دوم در سهم بازار مبلغ تراکنش ها در 1402

مجمع عمومی سالیانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد سال مالی منتهی به ۳۰ آذر ۱۴۰۱ برگزار شد و این شرکت با رای سهامداران خود بابت هر سهم ۳۰۰ریال سود تقسیم کرد. مدیرعامل این شرکت در این مراسم از هدف تحقق کسب رتبه دوم سهم بازار مبلغ تراکنش ها در بین شرکت های PSP تا پایان سال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، مجمع عمومی سالیانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد سال مالی منتهی به ۳۰ آذر ۱۴۰۱ با حضور بیش از ۸۱ درصد سهامداران و همچنین مدیران ارشد این شرکت و گروه فناپ برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، مسیح مشهدی تفرشی مدیرعامل پرداخت الکترونیک پاسارگاد به ارائه گزارشی از عملکرد این شرکت در سال مالی 1401 پرداخت و گفت: درآمدهای عملیاتی شرکت در 9 ماهه سال 1401 با رشد 13 درصدی به 2700 میلیارد ریال رسید. همچنین سود خالص شرکت نیز با افزایش 40 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به 214 میلیارد ریال رسید.

تفرشی به نسبت های مالی شرکت اشاره کرد و گفت: در بازه زمانی مورد اشاره، حاشیه سود ناخالص شرکت با رشد 12.7 درصدی و حاشیه سودخالص با رشد 7.9 درصدی مواجه شده است. بازده دارایی های پرداخت الکترونیک پاسارگاد نسبت به مدت مشابه سال مالی قبل 16.7 درصد، بازدهی حقوق مالکان 40 درصد و حاشیه سودعملیاتی 11 درصد رشد داشته است.

مدیرعامل پرداخت الکترونیک پاسارگاد در تشریح عملکرد شرکت به تفکیک محصولات عنوان کرد: در سهم مبلغ تراکنش ها نسبت به سال مالی قبل رشد 8 درصدی را تجربه کردیم. در تعداد تراکنش ها نیز با رشد 9 درصدی مواجه شدیم( البته در گزارش های اخیر شاپرک دیگر به سهم تعداد تراکنش های هر شرکت PSP اشاره نشده است).

تفرشی گفت: شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد به‌عنوان رشد یابنده‌ ترین شرکت در میان شرکت‌ های PSP از هر پنج کارتخوان در بازار یکی را به خود اختصاص داده و در نظر دارد در سال ۱۴۰۲ فعالیت‌ خود را در زمینه فین تک افزایش دهد.

وی ادامه داد: شرکت در 9 ماهه 1401 در سهم تعداد پایانه های فروشگاهی فعال نیز با رشد 27 درصدی نسبت به سال مالی 1400 مواجه شد.

شرکت در خصوص مبلغ درگاه های اینترنتی توانست سهم 84 درصدی، در تعداد درگاه اینترنتی سهم 2.46درصدی بازار را در اختیار بگیرد. سهم تعداد پایانه های فروشگاهی شرکت نیز با افزایش نسبتا خوبی به 16 درصد رسید.

تفرشی درخصوص عملکرد شرکت در حوزه کارت، پرداخت قبض و شارژ اعلام کرد: شرکت در سال 1401 تقریبا معادل سال گذشته عمل کرد بطوریکه در عملکرد قبض با رشد 22 درصدی و شارژ نیز با رشد 46 درصدی مواجه شد.

مدیرعامل پرداخت الکترونیک پاسارگاد در انتها برنامه های شرکت در سال 1402 را در سه سطح ذیل عنوان کرد:

سطح یک اولویت های راهبردی:

*سرمایه گذاری بر روی پرداخت های غیرحضوری

*ایجاد تمایز

*ایجاد محل های درآمدی مستقل از کارمزد شاپرک

سطح دو اولویت های راهبردی:

*مدیریت بهره وری و کیفیت

*تکمیل زنجیره ارزش

*نفوذ در بازار

سطح سه اولویت های راهبردی:

*توسعه و بهبود زنجیره تامین

*جذب و نگهداشت و افزایش بهره وری سرمایه انسانی

در ادامه این مراسم و با رای سهامداران، صورت‌های مالی شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد به تصویب رسید. همچنین موسسه حسابرسی و مالی و مدیریت ایران مشهود به‌ عنوان بازرس و حسابرس قانونی این شرکت تعیین گردید. روزنامه اطلاعات نیز به‌ عنوان روزنامه کثیرالانتشار جهت انتشار اطلاعیه های شرکت انتخاب شد.

 در انتها شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد از ۷۱۵ ریال سود خالص محقق شده بابت هر سهم ۳۰۰ ریال معادل ۴۲ درصد سود تقسیم کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  ×    =  18