استفاده از الگوریتم هوش مصنوعی در احراز هویت مشتریان

معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین می گوید این بانک در همراه بانک فراز از الگوریتم های هوش مصنوعی در جهت احراز هویت مشتریان خود استفاده کرده است. مشتریان می توانند با مراجعه به همراه بانک فراز نسبت به افتتاح حساب آنلاین اقدام کنند و امور بانکی خود را در کمترین زمان به آسانی انجام دهند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، فناوری هوش مصنوعی موضوعی است که در سال های اخیر در حوزه تکنولوژی مورد توجه متخصصان قرار گرفته است و باعث یک جهش چشمگیر در دنیای دیجیتال شده است.
بانک ایران زمین نیز در راستای تحقق شعار خود با عنوان بانک ایران زمین بانک دیجیتال، در طول این سال ها تمام توان خود را به کار گرفته است تا با آخرین متدهای علمی در حوزه فناوری اطلاعات، خدمات متمایز به مشتریان خود ارائه کند.
در همین زمینه فرهاد اینالویی، معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین می گوید: بانک ایران زمین در همراه بانک فراز از الگوریتم های هوش مصنوعی در جهت احراز هویت مشتریان خود استفاده کرده است.
مشتریان می توانند با مراجعه به همراه بانک فراز نسبت به افتتاح حساب آنلاین اقدام کنند و امور بانکی خود را در کمترین زمان به آسانی انجام دهند.
او در ادامه به دیگر خدمات بانک ایران زمین اشاره کرده و می گوید: سرویس امضای دیجیتال از دیگر خدمات بانک ایران زمین در حوزه بانکداری دیجیتال بر پایه هوش مصنوعی است.
کاربر پس از ثبت امضای خود از طریق هوش مصنوعی مورد راستی آزمایی قرار می گیرد و در نهایت پس از تایید از سوی سیستم، مجوز استفاده از خدمات به او داده می شود. نکته دیگر در هوش مصنوعی بررسی سبک زندگی افراد است.
 اینالویی در این خصوص می گوید: زمانی که مشتریان وارد اکوسیستم و بستر ارائه خدمات بانک می شوند، نیازهای مشتری بررسی می شود و براساس نوع درخواست، خدمات مورد نیاز ارائه می شود.
این تکنولوژی به مرور زمان و پس از بررسی درخواست های متعدد کاربر، با نوع رفتار، علایق، خواسته ها و در یک کلام سبک زندگی فرد آشنا می شود. بنابراین با اطلاعات دریافتی از کاربر، خدمات خاص و پیشنهادهای دیگری را به او ارائه می دهد.
بی شک با تقویت فناوری هوش مصنوعی در حوزه بانکداری دیجیتال، در سال های آینده شاهد دسترسی آسان تر کاربران به خدمات بانکی و سرویس های جدید در این بخش خواهیم بود.
لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

84  ⁄    =  12