کاهش شدید سرمایه‌گذاری جهانی در بخش رمزارز

شبکه خبری بلومبرگ با استناد به داده‌های مؤسسه تحقیقاتی پیچ‌بوک PitchBook گزارش داد که سرمایه‌گذاری خصوصی در حوزه ارزهای دیجیتال به‌طور چشمگیری در سال جاری میلادی به دلیل رسوایی‌ها، بحران بانکی و بلاتکلیفی قانونی این بخش کاهش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از تسنیم، شبکه خبری بلومبرگ روز چهارشنبه با استناد به داده‌های مؤسسه تحقیقاتی پیچ‌بوک PitchBook  گزارش داد که سرمایه‌گذاری خصوصی در استارت‌آپ‌های ارزهای دیجیتال به‌طور چشمگیری در سال جاری میلادی به دلیل رسوایی‌ها، بحران بانکی و بلاتکلیفی قانونی این بخش کاهش یافته است.

به گفته پیچ‌بوک، بودجه جهانی سرمایه گذاری‌های خطرپذیر (VC) برای استارت‌آپ‌های رمزارز در سه ماهه اول سال 2023 به 2.4 میلیارد دلار رسید که پایین ترین سطح آن از سال 2020 محسوب می‌شود.

این ارقام نشان دهنده افت 80 درصدی سرمایه گذاری خطرپذیر بخش خصوصی در مقایسه با بالاترین رقم ثبت شده یعنی 12.3 میلیارد دلار در مدت مشابه سال گذشته است.

پس از ورشکستگی صرافی رمز ارز اف‌تی‌ایکس FTX، استارت‌آپ‌های رمزارز (کریپتو) با شرایط سخت‌تری برای جذب سرمایه مواجه شده‌اند.

بر اساس این گزارش، تبدیل معاملات رمزارز به سرمایه در حال حاضر کندتر شده است چرا که سرمایه گذاران محتاط اکنون با بررسی دقیق قبل از هرگونه تصمیم گیری درباره تامین مالی این معاملات، ماه ها تحقیق انجام می‌دهند.

رابرت لا، تحلیلگر مؤسسه پیچ بوک در این باره می‌گوید: این اتفاق بر اساس “فومو” FOMO (ترس از دست دادن سرمایه) یا کاری که سرمایه گذاران دیگر انجام می دهند، صورت نخواهد گرفت.

لا مدعی شد که کاهش سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال “غافلگیرکننده” نبود. وی به سقوط بانک “سیلیکون ولی” به عنوان یکی دیگر از موانع بزرگ برای سرمایه گذاران اشاره کرد.

لا افزود که این وام دهنده به طور گسترده به شرکت های دارای پشتوانه سرمایه گذاری متکی بود و در حال حاضر “هنوز ترس زیادی در مورد آنچه قرار است اتفاق بیفتد وجود دارد، زیرا شرایط کلان هنوز بسیار نامشخص است.”

لوکا پروسپری، یکی از بنیانگذاران استارت آپ M^Zero Labs که در برلین مستقر است، نیز در این باره گفت که شرکت وی مذاکرات جمع آوری کمک های مالی را در ماه اکتبر، اندکی قبل از فروپاشی FTX، آغاز کرده بود و در نهایت توانست در ماه جاری میلادی 22.5 میلیون دلار سرمایه جذب کند.

پروسپری افزود که ورشکستگی بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال “سرمایه گذاران را وادار کرد که سوالات بیشتری بپرسند.”

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

46  +    =  50