مدل عملیاتی بانک جهانی تغییر می کند/ افزایش ۵۰ میلیارد دلاری وام در دهه آینده

وزیر خزانه داری آمریکا در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه گفته که به‌ روز رسانی مدل عملیاتی بانک جهانی می تواند منجر به افزایش 50 میلیارد دلاری وام در دهه آینده شود. انتظار می رود ماموریت بانک جهانی برای افزایش تاب ‌آوری در برابر تغییرات اقلیمی، بیماری‌ های همه‌ گیر، درگیری و شکنندگی به اهداف اصلی به‌ روز رسانی شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا پیش از نشست هفته آینده سهامداران، که انتظار می رود تغییرات کلیدی در آن اعلام شود، به خبرگزاری فرانسه گفت: اصلاحات جاری بانک جهانی می تواند منجر به افزایش 50 میلیارد دلاری وام در دهه آینده شود.

انتظار می ‌رود که روسای بانک ‌های مرکزی، وزیران دارایی و شرکت ‌کنندگان از بیش از 180 کشور عضو برای نشست ‌های بهاری صندوق بین ‌المللی پول و بانک جهانی در پایتخت ایالات متحده در هفته آینده گرد هم آیند.

موضوع اصلی بحث، در میان فشارهایی که وام دهندگان برای اصلاح و مقابله با چالش های جهانی مانند تغییرات اقلیمی دارند، تحول بانک جهانی خواهد بود. ایالات متحده بزرگترین سهامدار گروه بانک جهانی است.

یلن روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه گفت: «من انتظار دارم ماموریت بانک برای افزایش تاب ‌آوری در برابر تغییرات اقلیمی، بیماری‌ های همه‌ گیر، درگیری و شکنندگی به اهداف اصلی به‌ روز رسانی شود.»

او اضافه کرد که باید به رسمیت شناخته شود که این چالش ها مجزا یا متضاد نیستند، بلکه به طور جدایی ناپذیری به هم مرتبط هستند.

یلن گفت: «دوم، اعلامیه ‌ای مبنی بر افزایش ظرفیت مالی بانک برای دستیابی به این اهداف، و اتخاذ تغییرات یا تأیید تغییراتی که می ‌تواند منجر به 50 میلیارد دلار ظرفیت اضافی وام دهی در دهه آینده شود، منتشر خواهد شد.»

این اقدام یک تقویت قابل توجه در منابع خواهد بود که نشان دهنده افزایش 20 درصدی در سطح وام های پایدار بانک بین المللی بازسازی و توسعه (IBRD) خواهد بود. IBRD بازوی وام دهی با درآمد متوسط بانک جهانی است.

به دنبال اصلاحات بیشتر

یلن همچنین گفت که اعلامیه ‌ای مبنی بر به‌ روز رسانی مدل عملیاتی بانک به منظور جهت‌ گیری آن به سمت اهدافی که ما تعیین می‌ کنیم، منتشر خواهد شد.

از جمله، این مدل شامل ایجاد انگیزه های بیشتر برای بسیج سرمایه داخلی و خصوصی است.

یلن گفت: «ما در ادامه سال جاری به دنبال اصلاحات بیشتری هستیم.»

در ماه مارس، بانک جهانی یک طرح تکاملی را ارائه کرد تا در 12 آوریل در طی جلسات بهار با کمیته توسعه خود مورد بحث قرار گیرد.

یلن با اشاره به اینکه دیوید مالپاس، رئیس بانک جهانی «بنیان محکمی» برای کار در حال انجام دارد، افزود که انتظار دارد آجی بانگا، نامزد ایالات متحده، به ریاست این سازمان انتخاب شود و به اصلاحات ادامه دهد.

پس از اینکه مالپاس امسال اعلام کرد که زودتر از موعد کناره گیری می کند، بانگا تنها نامزد این سمت بود.

«نشانه امید بخش»

همچنین حمایت از اوکراین جنگ زده و بازسازی این کشور در دستور کار سیاست گذاران در هفته آینده، قرار دارد.

یلن گفت: «ما شاهد تحرکاتی از سوی چین برای مشارکت در پرداخت بدهی سریلانکا بوده ‌ایم که نشانه ‌ای امیدوار کننده است.»

با کاهش رشد جهانی، بانک جهانی پیش از این هشدار داده بود که چشم انداز به ویژه برای فقیرترین اقتصادها، که با رشد ضعیف ناشی از بدهی های سنگین و سرمایه گذاری ضعیف روبرو هستند، بد است.

مترجم: مسعود اسکندری

منبع

https://gulfnews.com/business/banking/world-bank-could-lend-50-billion-more-over-decade-with-reform-1.95008622

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  60  =  63