اینفلوئنسر مطرح دنیای کریپتو: شاید استیو جابز خالق بیت کوین باشد

لارک دیویس، وبلاگ‌نویس محبوب دنیای رمزارزها، می‌گوید ازنظر تئوری، استیو جابز ممکن است همان مخترع بیت کوین یعنی ساتوشی ناکاموتو باشد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از زومیت لارک دیویس، یوتیوبر و معامله‌گر رمزارز، پس‌ از کشف وایت‌پیپر بیت کوین در سیستم‌عامل مک‌های اپل، توییتی جالبی منتشر کرده است. او می‌گوید شاید استیو جابز افسانه‌ای همان ساتوشی ناکاموتو باشد؛ کسی که پادشاه رمزارزها را در سال ۲۰۰۹ معرفی کرد و تاکنون هیچ‌کس از هویت واقعی او اطلاع ندارد.

لارک دیویس می‌گوید دوره‌ای که ساتوشی ناکاموتو به‌طورکامل از شبکه‌ی بیت کوین خارج شد با مرگ استیو جابز فقط حدود یک‌ سال تفاوت دارد. این اتفاقات در سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ رخ داد. دیویس در پست توییتری خود با برگزاری نظرسنجی از دنبال‌کنندگانش خواست تا به این ایده رأی دهند که آیا استیو جابز همان ساتوشی ناکاموتو بوده است یا خیر.

درمجموع، ۳۷٫۹ درصد از پاسخ‌دهندگان گزینه‌ی «نه» را انتخاب کردند و برای ۳۳٫۹ درصد از آن‌ها فرقی نمی‌کند هویت واقعی خالق بیت کوین چه کسی باشد. ۲۸٫۳ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی مذکور نیز با نظر دیویس موافق بودند. گفتنی است تا لحظه‌ی نگارش این مطلب، درکل ۱۱,۹۷۴ نفر در این رأی‌گیری توییتری شرکت کرده‌اند.

 

 

می‌نویسد جامعه‌ی رمزارز به گمانه‌زنی‌های مطرح‌شده درباره‌ی اینکه استیو جابز، بنیان‌گذار اپل، احتمالاً همان ساتوشی ناکاموتو بوده باشد، بیشتر دامن زده است. به‌هرحال بسیاری از افراد می‌گویند بنیان‌گذار اصلی اپل، استیو وازنیاک است و نه استیو جابز. ناگفته نماند وازنیاک همواره به‌عنوان یکی از حامیان بیت کوین شناخته می‌شود.

CZ، مدیرعامل صرافی بایننس، نیز با انتشار توییتی طنزآمیز درباره‌ی این خبر اعلام کرد اکنون زمان جست‌وجوی وایت‌پیپر بیت کوین در کد سیستم‌عامل ویندوز و لینوکس فرارسیده است.

دیوید گوخشتین، بنیان‌گذار Gokhshtein Media، هم با اننشار توییتی اعلام کرد استیو جابز می‌تواند خالق واقعی بیت کوین باشد؛ زیرا این باور کاملاً منطقی به‌نظر می‌رسد. به‌هرحال، وی اشاره می‌کند هنوز به این خبر اطمینان ندارد و در حال انجام تحقیقات است.

جالب است بدانید هال فینی، مهندس فناوری آمریکایی، اولین تراکنش بیت کوین را ازطرف ساتوشی ناکاموتو دریافت کرد. متأسفانه او سال ۲۰۱۴ و سه‌ سال پس‌ از مرگ استیو جابز، به‌‌علت عوارض ناشی از اسکلروز جانبی آمیوتروفیک (ALS) درگذشت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

45  +    =  53