مشارکت ۱.۵ میلیون نفری در نخستین عرضه اولیه امسال بورس

مدیرعامل بورس تهران از مشارکت یک میلیون و 544 هزار نفری در نخستین عرضه اولیه امسال بورس خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از فارس،‌ محمود گودرزی مدیرعامل بورس تهران از مشارکت یک میلیون و 544 هزار نفری در نخستین عرضه اولیه امسال بورس خبرداد.

وی گفت: نخستین عرضه اولیه سهام شرکتها در بورس امسال با عرضه اولیه 12 درصد سهام شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد انجام شد که با استقبال اهالی بازار سرمایه یک میلیون و 544 هزار نفر در این عرضه اولیه شرکت کردند که به هر فرد 237 سهم می‌رسد.

به گفته مدیر عامل بورس اوراق بهادار تهران، در ادامه عرضه های اولیه در بورس،‌هلدینگ های صنایع غذایی، مجموعه ای از شرکتهای شیر پاستوریزه و برای اولین بار چند شرکت در حوزه اقتصاد دیجیتال عرضه اولیه خواهند شد.

گودرزی همچنین گفت: 2 درخواست از سوی شرکتهای دانش بنیان برای پذیرش در بورس داشتیم که باید فرآیند پذیرش آنها طی شود.

مدیر عامل بورس تهران از دیگر برنامه‌های بورس در سال جاری را پیگیری حاکمیت شرکتی در شرکتها دانست و گفت : در این زمینه همایشی در سال جاری برگزار خواهد شد.

در این مراسم همچنین مسیح مشهدی تفرشی مدیر عامل شرکت ترداخت الکترونیک پاسارگاد نیز گفت: فعالیت این شرکت در زمینه پرداخت الکترونیک است که با مجوز بانک مرکزی فعالیت می‌کند.

وی در مورد این که چه مدت طول کشید تا این شرکت وارد بورس شود،‌گفت: از دو سال قبل روند پذیرش آغاز شد البته در 1.5 سال اخیر به طور جدی دنبال ورود به بورس بودیم تا این که امروز برای نخستین بار سهام ما به عنوان 601 امین شرکت بورسی در بورس عرضه شد.

وی در مورد سهامدار عمده این شرکت گفت: فناپ سهامدار عمده ما است که خود آن نیز در زیر مجموعه بانک پاسارگاد قرار دارد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

77  −  72  =