۳ دلیل برای اینکه قیمت اتریوم می‌تواند به زودی به ۳,۰۰۰ دلار برسد

قیمت اتریوم در آستانه آپدیت شاپلا و آزاد شدن اترهای استیک شده نشانه‌های مثبتی در وضعیت تکنیکال و آنچین خود نشان داده است. در این مطلب ۳ مورد از مهم‌ترین این نشانه‌ها را بررسی می‌کنیم.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از کوین تلگراف، آپدیت شاپلا (Shapella) در تاریخ ۱۲ آپریل (۲۳ فروردین) در شبکه اصلی اتریوم فعال خواهد شد. بدین ترتیب، برای نخستین بار در شبکه اصلی اتریوم، اترهای استیک شده قابل برداشت خواهند بود. در فاصله ۹ روز تا رویداد به بررسی قیمت ETH می‌پردازیم.

۱- شکست این مقاومت تعیین‌کننده خواهد بود

قیمت اتریوم از ماه ژوئن که ۸۸۰ دلار را تجربه کرد تا کنون بیش از ۲ برابر شده است که نشان از فشار خرید بالا در سطوح پایین است. اما اگر نگاهی به قله‌های قیمتی در این مدت بندازیم، متوجه می‌شویم که همگی در محدوده مشخصی اتفاق افتاده است. این موضوع نشان می‌دهد که فشار فروش در محدوده ۱۷۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار بسیار بالا است.

این موضوع باعث شده تا قیمت در یک الگوی مثلث صعودی قرار بگیرد. از لحاظ تکنیکال شکست ضلع بالایی می‌تواند منجر به پامپ قیمتی شود. بنابرین اگر ETH بتواند به سلامت از سد ۲۰۰۰ دلار عبور کند، می‌توان به اندازه ارتفاع مثلث افزایش پیدا کند. ۲ خط روند صعودی را می‌توان برای ضلع پایین این مثلث در نظر گرفت که در شکل قابل مشاهده است. بنابراین هرکدام از اهداف ۳۳۵۸ دلار و ۳۹۰۰ دلار را می‌توان اهداف این الگو نام برد.

۲- نهنگ‌ها در حال انباشت هستند

نمودار زیر وضعیت کیف پول‌های با موجودی‌های مختلف اتریوم را نشان می‌دهد. همان‌طور که مشاهده می‌شود تعداد کیف‌پول‌های با موجودی بین ۱۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ اتر (خط آبی) اخیرا به طور چشمگیری افزایش پیدا کرده است. همچنین تعداد کیف‌پول‌های با موجودی بین ۱ تا ۱۰ میلیون اتر (خط قهوه‌ای) و کیف‌پول‌های با موجودی بین ۱۰ تا ۰۱۰ میلیون اتر (خط قرمز) اخیرا حدود ۰.۵٪ افزایش یافته است.

 

 

۳- کف قیمت اتریوم محقق شده است

شاخص قیمت بازار به قیمت تحقق یافته با اسکور Z، یا MVRV Z-Score یا به طور خلاصه MVRV-Z که بر مبنای شاخص قیمت تحقق یافته (Realized Price) طراحی شده است، به تشخیص انحرافات قیمت از قیمت تحقق یافته کمک می‌کند. این شاخص برای تعیین سقف و کف قیمتی بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد.

همان‌طور که از نمودار زیر مشخص است این شاخص برای بار چهارم در تاریخ اتریوم محدوده کف سبز رنگ را لمس کرده است و تا رسیدن به محدوده قرمز رنگ جای رشد دارد. این بدان معنی است که اتریوم پتانسیل رشد قیمتی و شروع رالی صعودی را در ماه‌های آینده خواهد داشت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

78  −    =  70