افت و خیز شرکت‌های پرداخت در حوزه ابزار پذیرش اینترنتی

بر اساس آخرین گزارش بانک مرکزی، سهم 4 شرکت PSP از تعداد ابزار پذیرش اینترنتی در بهمن ماه 1401 نسبت به دی ماه رشد کرد اما 6 شرکت در این حوزه با تغییرات منفی مواجه شدند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، شرکت آسان پرداخت پرشین در دی ماه 22،25 درصد از تعداد ابزار پذیرش اینترنتی را در اختیار داشت.

این شرکت توانست در بهمن ماه 0،81 درصد به سهم خود از این ابزار افزوده و آن را به 23،06 درصد رساند.

این شرکت که دومین شرکت بزرگ این حوزه محسوب می‌شود، بیشترین تغییر مثبت را در بهمن ماه تجربه کرده است.

سپ نیز با افزایش 0,08 درصدی سهم خود از تعداد کل ابزار پذیرش اینترنتی در بهمن و رساندن آن از 3،57 درصد به 3،65 درصد دومین شرکتی است که عمده‌ترین رشد را به ثبت رساند.

شرکت‌های به‌پرداخت ملت و کارت اعتباری ایران کیش نیز به ترتیب با 0،03 درصد و 0،02 درصد افزایش در رتبه‌های سوم و چهارم بیشترین تغییرات مثبت در زمینه سهم از تعداد ابزار پذیرش اینترنتی قرار گرفتند.

اما شرکت تجارت الکترونیک پارسیان که بیش از نیمی از سهم تعدادی ابزار پذیرش اینترنتی کشور را در اختیار گرفته و در رتبه نخست قرار دارد، در بهمن ماه با از دست دادن 0،80 درصد از سهم خود و کاهش آن از 58،02 درصد به 57،22 درصد بیشترین افت را در این بخش متحمل شد.

شرکت‌های پرداخت نوین آرین با 0،06 درصد، پرداخت الکترونیک پاسارگاد با 0،03 درصد، پرداخت الکترونیک سداد با 0،02 درصد و فن‌آوا کارت و پرداخت الکترونیک سپهر هر یک با 0،01 درصد افت، به ترتیب در رتبه‌های دوم تا ششم بیشترین کاهش سهم از تعداد ابزار پذیرش اینترنتی قرار گرفتند.

سهم شرکت‌های فراپردازان آروند امید و الکترونیک کارت دماوند نیز از تعداد ابزار پذیرش اینترنتی بدون تغییر نسبت به دی ماه باقی ماند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  1  =  10