سلام «بیمه تعاون» به مخاطبین غیر فارسی زبان

آیا برقراری تماس با یک شرکت بیمه گر ایرانی برای یک گردشگر خارجی امکان پذیر است؟ این سوالی است که در این مطلب به آن پاسخ داده شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از روابط عمومی بیمه تعاون به نقل از پایگاه خبری خرد و کلان، سال ها پیش و در جریان تعویض پلاک خودروها، این سوال مطرح شده بود که اگر یک گردشگر خارجی در ایران تصادف کند، در حالی که به زبان فارسی مسلط نیست، چطور می تواند پلاک خودرویی که با حروف و اعداد فارسی نوشته شده را بخواند؟

این مشکل البته حل نشد و در عجیب ترین حالت ممکن، تنها پلاک خودروهای دیپلمات و سیاسی با ترکیبی از حروف انگلیسی و اعداد فارسی تولید شد!

مدتی پیش یکی از مخاطبان همین رسانه با یک گردشگر خارجی تصادف کرده و از او خواسته است که با شرکت بیمه گر تماس گرفته و مشکل را پیگیری کند. به صورت طبیعی، طرف زیان دیده با شماره تلفن گویای شرکت تماس گرفته است، اما امکان پاسخگویی به زبانی غیر از فارسی در مرکز تماس فراهم نبوده است!

خبرنگار ما هم برای پیگیری همین موضوع، با مرکز تماس همه شرکت های بیمه به علاوه بیمه مرکزی تماس گرفته تا مشخص شود کدام شرکت ها امکان مکالمه برای مخاطبان غیرفارسی زبان را فراهم کرده اند؟

این تحقیق نشان می دهد مرکز تماس شرکت بیمه تعاون به دو زبان «انگلیسی و ترکی»، مرکز تماس شرکت بیمه حافظ به دو زبان «انگلیسی و دری» و مرکز تماس شرکت بیمه اتکایی ایرانیان به زبان «انگلیسی» مجهز است. مرکز تماس سایر شرکت های بیمه به همراه نهاد ناظر این صنعت نیز تنها با زبان فارسی امکان برقراری تماس دارند.

 

شرکتشماره مرکز تماسزبان غیر فارسی
بیمه نوین۲۳۰۴۷ندارد
بیمه تعاون۱۶۰۲انگلیسی – ترکی
بیمه پاسارگاد۸۲۴۸۹ندارد
بیمه دی۱۶۷۱ندارد
بیمه معلم۸۴۲۲۳ندارد
بیمه ایران۰۹۶۶۸ندارد
بیمه ملت۸۵۳۳۳ندارد
بیمه ما۸۶۹۰ندارد
بیمه تجارت نو۹۶۹۹۰ندارد
بیمه سرمد۱۵۱۶ندارد
بیمه حافظ۴۵۶۵۳انگلیسی – دری
بیمه آسماری۴۳۴۱۷ندارد
بیمه ایران معین۸۸۱۰۸۰۷۱ندارد
بیمه حکمت صبا۴۱۳۹۵۰۰۰ندارد
بیمه زندگی خاورمیانه۴١٣۶٣۰۰۰ندارد
بیمه زندگی باران۲۲۲۲۳۶۳۹ندارد
بیمه آسیا۸۷۰۷ندارد
بیمه مرکزی۲۳۴۲ندارد
بیمه آرمان۲۸۵۶ندارد
بیمه البرز۱۵۷۴ندارد
بیمه دانا۸۲۴۶۸ندارد
بیمه پارسیان۸۲۵۹ندارد
بیمه کارآفرین۴۲۵۹۴ندارد
بیمه سینا۲۸۰۷ندارد
بیمه رازی۸۲۸۷ندارد
بیمه سامان۸۹۴۳ندارد
بیمه میهن۸۷۷۹۴ندارد
بیمه کوثر۸۹۳۸۲ندارد
بیمه اتکایی امین۸۸۸۷۷۶۱۰ندارد
بیمه اتکایی ایرانیان۸۸۶۲ ۸۶۱۱انگلیسی

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  47  =  51