اجرای مقررات هوش مصنوعی با تست بیمه عمر در کلرادو

صنعت بیمه عمر می ‌تواند به یکی از اولین بخش ‌هایی تبدیل شود که تحت قوانین سختگیرانه در مورد استفاده از الگوریتم ‌ها و مدل ‌های مبتنی بر هوش مصنوعی قرار می ‌گیرد، زیرا قانون‌ گذاران به دنبال محافظت از مصرف ‌کنندگان در برابر تبعیض و تعصب هستند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، ظهور سریع هوش مصنوعی مولد مانند ChatGPT، تقلا برای جلوگیری از تبعیض الگوریتمی به راه انداخته است.

صنعت بیمه عمر می ‌تواند به یکی از اولین بخش ‌هایی تبدیل شود که تحت قوانین سختگیرانه در مورد استفاده از الگوریتم ‌ها و مدل ‌های مبتنی بر هوش مصنوعی قرار می ‌گیرد، زیرا قانون‌ گذاران به دنبال محافظت از مصرف ‌کنندگان در برابر تبعیض و تعصب هستند.

بخش بیمه کلرادو قوانین جدیدی را در ماه گذشته پیشنهاد کرد که از بیمه‌ گران عمر دارای مجوز دولتی می ‌خواهد فهرستی از تمام مدل ‌های هوش مصنوعی که استفاده می ‌کنند ارائه کنند، اصول حاکم بر نحوه استقرار الگوریتم ‌ها را تعیین کنند و به نظارت و گزارش‌ دهی قابل توجهی تسلیم باشند.

مایکل کانوی، مدیر بیمه کلرادو، گفت: «هدف اصلی ما این است که مطمئن شویم مردم مورد تبعیض قرار نمی گیرند. به منظور رسیدن به این هدف، ما باید به بیمه‌ گران کمک کنیم تا حافظه عضلانی خود را از نحوه استفاده از کلان داده ها به طور کلی در حرکت رو به جلو تقویت کنند.»

افزایش بی ‌سابقه ابزارهای مولد هوش مصنوعی مانندChatGPT  شرکت OpenAI آتشی را در زیر رگولاتورهایی روشن کرده است که در حال تلاش برای ارائه پیش ‌نویس قوانینی در مورد اینکه چگونه شرکت ‌ها می ‌توانند از کلان داده ها در همه چیز از استخدام کارمند گرفته تا برنامه‌ های اجاره استفاده کنند.

در اروپا و ایالات متحده به منظور رسیدگی به مسائل تبعیض الگوریتمی و توسعه حفاظتی پیرامون ابزارهای هوش مصنوعی در سطح فدرال، شتابی وجود دارد. اما کارشناسان می ‌گویند که دقیق ‌ترین قوانین برای هوش مصنوعی (و آنهایی که تأثیرات مهمی برای شرکت‌ ها خواهند داشت) در سطح ایالت، صنعت به صنعت اتفاق خواهند افتاد.

آوی گسر رئیس مشترک استراتژی داده و برنامه امنیت در شرکت حقوقی Debevoise & Plimpton گفت: «این اولین قانون نظارتی جامع برای حاکمیت هوش مصنوعی است، نه فقط برای بیمه، بلکه به طور کلی. ChatGPT باعث شد برخی از رگولاتوری ها سریعتر روی مسائل هوش مصنوعی حرکت کنند و بپرسند چه کسی در این مورد فکر کرده است. با نگاه کردن به اطراف، اگر آن ها به کلرادو نگاه کنند، تعجب نمی ‌کنم.»

شرکت های بیمه عمر سال ها از ابزارهای خودکار در برنامه های بیمه نامه خود استفاده کرده اند. در طول همه‌ گیری کووید-19، زمانی که مشتریان عمدتاً قادر به انجام معاینات پزشکی حضوری نبودند، بیمه ‌گران علاقمند شدند که چگونه می ‌توانند از داده‌ های مشتریان (از تراکنش ‌های کارت اعتباری گرفته تا سوابق دادگاه) برای قیمت ‌گذاری و فروش بیمه نامه ها استفاده کنند.

کاترین ترو، سخنگوی لیمرا، یک شرکت تحقیقاتی صنعت بیمه، گفت: تا سال 2021، 91 درصد از بیمه ‌گران عمر برنامه ‌های پذیره ‌نویسی کامل یا به صورت جزئی خودکار داشتند که این رقم در سال 2019 62 درصد بود.

شرکت های بیمه عمر که توسط McKinsey & Co در سال 2020 مورد بررسی قرار گرفتند، طی دو سال پس از دیجیتالی کردن برخی از جنبه های خدمات خود، از جمله پذیره نویسی، شاهد افزایش 14 درصدی متوسط در حجم فروش بودند.

مترجم: مسعود اسکندری

منبع

https://www.bloomberg.com/news/articles/2023-03-28/ai-regulation-faces-test-on-life-insurance-in-colorado

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

83  +    =  93