قیمت دلار رسمی در ۱۴۰۲ یخ زد!

​طبق خبرها قرار بود معاملات سکه طلای ربع بهار آزادی با نماد «ربع سکه» در سامانه معاملات مرکز مبادله ارز و طلای ایران از روز ششم فروردین ماه آغاز شود با این حال امروز 8 فروردین است هنوز خبری از ربع سکه در این مرکز نشده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک در حالی که در روزهای اخیر نرخ ارز در مرکز مبادله ارز و طلای ایران همچنان در خواب زمستانی به سر می برد و در یک محدوده خاص معامله می شود برخی از سایت ها مدعی هستند که نرخ دلار در بازار غیر رسمی به سمت بالا حرکت کرده است.

بنا به روایت این سایت ها نرخ دلار امروز سه شنبه 8 فروردین ماه در بازار غیر رسمی برخلاف بازار رسمی مسیر رشد را طی کرد.

عده ای از تحلیلگران می گفتند اخبار سیاسی روزهای پایانی اسفند 1401 اگرچه توانست تا حدودی سطح انتظارات را مثبت کند با این حال تا زمانی که دولت مولفه های اقتصادی در کشور را تغییر ندهد ، قیمت دلار در مسیر کاهش قابل توجه قرار نخواهد گرفت.

رئیس کل بانک مرکزی در تازه ترین اظهارات خود با بیان اینکه برای مهار تورم و رساندن نرخ ارز به یک عدد با ثبات همه تلاش خود را می‌کنیم، گفت: برنامه‌ای که برای مهار تورم ارائه دادیم این است که آن را به کانال ۲۰ تا ۳۰ درصد برسانیم.

اظهارات جدید فرزین در حالی است که طبق اعلام بانک مرکزی، تورم ماهانه نقاط شهری کشور در آخرین ماه سال برابر با 6.6 درصد بوده است. این تورم در دو سال و نیم گذشته یک رکورد محسوب شده و دومین قله در این محدوده به حساب می آید.در بیست ساله گذشته نیز نرخ تورم اسفند با چنین عددی به پایان نرسیده

بررسی ها نشان می دهد در اسفند ماه امسال، تورم نقطه ای برابر با 63.9 درصد بوده و تقریبا به بالاترین سطح دو ساله خود رسیده است.

این روند افزایشی در تورم دوازده ماهه نیز قابل مشاهده بوده و با ثبت رکورد 46.5 درصد بیشترین سطح را در بازه یک ساله داشته است.

قیمت دلار مبادله ای قبل از تعطیلات نوروز ۱۴۰۲ بر روی 40 هزار و 200 تومان قرار گرفت و بیش از 10 روز است که در همین محدوده ثابت مانده است.

قیمت یورو اسکناس هم امروز  با تغییراتی اندک در محدوده 43 هزار و 372 تومان به فروش رسید.

قیمت درهم امارات  نیز مانند دلار در یک محدوده خاص به تثبیت رسیده است. امروز قیمت درهم در مرکز مبادله ۱۰ هزار و ۹۴۶ تومان اعلام شده است.

نرخ حواله دلار، حواله یورو و حواله درهم نیز در این مرکز به ترتیب ۳۶ هزار و ۶۰۰ تومان، ۳۹ هزار و ۴۸۸ تومان و ۹ هزار و ۹۶۶ تومان درج شده است.

قیمت ارز توافقی

همچنین  قیمت دلار امروز  سه‌شنبه ۸ فروردین ۱۴۰۲ به صورت توافقی در سایت کانون صرافان ایرانیان (تا حوالی ساعت ۱۲:۳۰ ظهر) به طور میانگین ۴۲ هزار و ۲۰۰ تومان اعلام شده است.این قیمت با دلار در مرکز مبادله 2 هزار تومان بالاتر است.

در همین سایت  قیمت یورو  توافقی ۴۵ هزار و ۶۰۰ تومان و همچنین  قیمت درهم امارات  به صورت توافقی، بطور میانگین ۱۲ هزار و ۲۰۰ تومان درج شده است.

قیمت سکه ،  نیم سکه  و ربع سکه

به ادعای برخی از سایت ها امروز قیمت سکه در بازار غیر رسمی بالا رفته است. به نظر می رسد سکه بازان امروز  مانند روز دوشنبه بیشتر به روند قیمت اسکناس آمریکایی توجه کردند و رشد دلار موجب شده بود که سکه بازارن امروز در موقعیت خرید قرار بگیرند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

21  −    =  16