قیمت جهانی طلا، بالا کشید

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۷ درصد افزایش به ۱۹۵۹ دلار و ۹۶ سنت رسید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از خبر آنلاین قیمت طلا در روز سه‌شنبه به‌دنبال کاهش ارزش دلار بالا رفته است. اما بهبود ریسک‌پذیری سرمایه‌گذاران پس‌از تلاش مقامات آمریکا برای کاهش ترس نسبت‌به بحران سیستم بانکی جهانی تقاضا برای طلا به‌عنوان یک پشتوانه ایمن را محدود کرده‌است.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۷ درصد افزایش به ۱۹۵۹ دلار و ۹۶ سنت رسید.

تحلیلگران عقیده دارند با توجه به ثبات ارزش دلار، خرید طلا در بازار افزایش پیدا می‌کند. شاخص دلار ۰.۲ درصد کاهش یافته و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر کرده‌است.

قیمت طلا بیش‌از ۱ درصد در روز دوشنبه کاهش یافت، چون تمایل سرمایه‌گذاران به طلا به‌عنوان یک پشتوانه ایمن نسبت‌به سایر سرمایه‌ها کاهش یافته بود. این اتفاق پس‌از آن افتاد که بانک فرست سیتیزن اعلام کرد سپرده‌ها و وام‌های بانک ورشکسته سیلیکون‌ولی را متقبل می‌شود.

اما طلا همچنان یک سرمایه‌گذاری ایمن در نظر گرفته می‌شود، چون ترس از گسترش بحران بخش بانک‌داری هنوز ادامه دارد. دولت آمریکا از ابزارهای بسیاری برای جلوگیری از گسترش این بحران استفاده می‌کند و تأکید دارد سپرده‌های مردم ایمن هستند.

فدرال رزرو آمریکا درحال بررسی تأثیر افزایش نرخ بهره بر اقتصاد و تورم است.

از طلا همواره به‌عنوان ۱ پشتوانه ایمن در زمان بی‌ثباتی‌های اقتصادی یاد می‌شود، اما افزایش نرخ بهره هزینه نگه‌داری این سرمایه غیر سودده را بالا برده و تمایل برای آن را پایین می‌آورد.

قیمت نقره امروز با ۰.۱۵ درصد افزایش به ۲۳ دلار و ۱۸ سنت رسید و پلاتین بدون تغییر خاصی ۹۷۸ دلار و ۲ سنت معامله می‌شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  ×  7  =