شکل گیری روند نزولی برای طلا در کوتاه مدت| قیمت تا چه سطحی کاهش خواهد یافت؟

قیمت طلا صبح روز دوشنبه با اندکی کاهش به ۱۹۷۵ دلار رسیده و روند صعودی سه هفته ای خود را متوقف ساخته است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از بازار، قیمت طلا صبح روز دوشنبه با اندکی کاهش به ۱۹۷۵ دلار رسیده و همچنان در محدوده داخلی مثلث متقارن یک هفته ای خود قرار دارد.

روند قیمت طلا با بهبود وضعیت شاخص دلار و همچنین ارائه ساز و کارهایی برای بهبود اوضاع ورشکستگی بانک های آمریکایی، دچار سردرگمی شده و پس از اندکی عقب نشینی در برابر دلار، همچنان در وضعیتی نا مشخص به سر می برد.

به همین دلیل، طلا پس از روندی صعودی طی سه هفته گذشته گذشته، کندل هفتگی خود را در روز یکشنبه نزولی بست تا دستکم در کوتاه مدت، پیشرفت قیمت خود را متوقف سازد.

از سوی دیگر، تشدید درگیری ها در اوکراین و تهدید پوتین به استقرار تسلیحات هسته ای روسیه در بلاروس که با واکنش ناتو مواجه شد نیز به شکل گیری وضعیت خنثی در روند بازارهای مالی از جمله طلا طی روزهای اخیر کمک کرده است. ترس ایجاد شده در پس تشدید جنگ نیابتی میان روسیه و غرب و همچنین گسترش دامنه آن به انواع جدید جنگ مانند استفاده از تسلیحات هسته ای، منجر به کاهش رونق بازارهای مالی شده است.

این موضوع حتی آشفتگی اخیر به وجود آمده در پس ورشکستگی بانک های آمریکایی را نیز تا حدی پوشش داده و به حاشیه رانده است؛ مساله ای که می تواند به سود دولت ایالات متحده تمام شده و از فشار کنگره روی دستگاه های اقتصادی خود بکاهد.

 

تحلیل تکنیکال قیمت طلا

در حال حاضر، شاهد تشکیل اوج های پایینتر و کف های نزولی تر در قیمت طلا در بازه زمانی یک هفته ای هستیم که این شواهد با در نظر گرفتن آخرینن وضعیت RSI ۱۴ روزه و MACD همگی حاکی از آغاز روند نزولی طلا برای کوتاه مدت است.

همانطور که در نمودار بالا مشاهده می شود، خط پایینی مثلث متقارن مذکور روی ۱۹۶۰ دلار قرار داشته که با رسیدن قیمت به این نقطه می توان نسبت به بازگشت قیمت به روند صعودی امیدوار بود. از سوی دیگر، خرس ها به دنبال کشیدن قیمت تا محدوده SMA۵۰ روی ۱۹۵۵ دلار هستند که نقطه اصلی حمایت طلا محسوب می شود. اما در صورتیکه این حمایت از دست برود، باید آماده حرکت قیمت به سمت فیب اصلاحی ۵۰ درصد باشیم که می تواند قیمت را به سمت ۱۹۰۶ دلار کاهش دهد.

اما در صورت موفقیت گاوها برای عبور از خط بالایی مثلث روی ۲۰۰۳ دلار، قیمت می تواند تا مقاومت بعدی یعنی ۲۰۷۰ دلار افزایش یابد که بالاترین نقطه قیمت در تاریخ ۱۰ مارس محسوب می شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

51  +    =  59